Krachad dator

Mer
15 år 5 månader sedan #161505 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Krachad dator
Min dator haverade för ca 3 veckor sedan, och fick tillbaks den i Fredags efter en omfattande reparation, byte av nätaggregat, hårddisk samt moderkort. Men tro det eller ej så var datorn likadan som när jag lämnade in den, så nu har jag skickat tillbaks den igen för ytterligare reparation. Kan vara dvd:en eller grafikkortet eller nån lös sladd som orsakar problemet. Det ska bli spännande att se vad de gör denna gången och om den kommer att fungera.
Som tur är har jag tre års garanti på den så det kostar mig inget mer än arbete för att installera mina program mm.
Mer
15 år 5 månader sedan #161507 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Krachad dator
Min första dator en 486:a köpte jag från LapPower. När datorn kom fungerade inte diskettenheten, som var vital eftersom operativsystemet installerades via disketter. Jag skickade tillbaka den för reparation, men den fungerade sedan inte heller pga processorn lossnat under transporten och skadats. Jag fick sedan en annan dator. En dator var ganska dyr på den tiden och kostade 15000-20000 kr. Skrivaren har jag förresten fortfarande kvar och det är en matrisskrivare.
  • Joppe
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 5 månader sedan #161508 av Joppe
Svar från Joppe i ämnet Krachad dator

Figuren skrev: Min dator haverade för ca 3 veckor sedan, och fick tillbaks den i Fredags efter en omfattande reparation, byte av nätaggregat, hårddisk samt moderkort. Men tro det eller ej så var datorn likadan som när jag lämnade in den, så nu har jag skickat tillbaks den igen för ytterligare reparation. Kan vara dvd:en eller grafikkortet eller nån lös sladd som orsakar problemet. Det ska bli spännande att se vad de gör denna gången och om den kommer att fungera.
Som tur är har jag tre års garanti på den så det kostar mig inget mer än arbete för att installera mina program mm.


Det verkar konstigt att de inte kollar ifall dator fungerar innan de skickar tillbaks datorn till kund!?
Mer
15 år 5 månader sedan #161513 av mopa
Svar från mopa i ämnet Krachad dator
Jag har tur som har en datatekniker som granne. Min dator krachade för ett tag sen, men han fixade den. Han ville ha 300kr för jobbet.
Det är svårt att vara utan dator.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 5 månader sedan #161517 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Krachad dator
Detvar billigt, jag fick dela upp en räkning på ca två tusen i tre omgångar á två månader, tvungen att betala majoriteten av räkningen på en gång. Det tog udden av min ekonomi. Tror dem fixade den i våras på ca en vecka. Ändå kom jag nog lite lindrigare undan för att jag köper mina prylar där, en bra kund således. Det var en spyware, det var en dålig nätaggregat och processorfläkten hade slutat funka. Nätaggregatet kostade ganska mycket. Det hade jag aldrig fixat själv.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 5 månader sedan #161519 av mopa
Svar från mopa i ämnet Krachad dator
Jo, det var billit, men han ville inte ha mer. Han är en trevlig granne.