Krachad dator

  • skötaren (oinloggad)
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 5 månader sedan #161520 av skötaren (oinloggad)
Svar från skötaren (oinloggad) i ämnet Krachad dator

Gäst skrev:
@wasp

Jadu. Jag är helt oteknisk när det gäller datorer. Men svågern, som vi kan kalla M, har spenderat en halv fredagkväll med något...

Just nu har jag lånat mina föräldrars laptop. Annars har jag, i nödfall, tillgång på jobbet. Men där vill man ju inte sitta och forumsurfa. Jag är även aktiv på ett par till forum...


Förlåt! Det var inte min mening att leka besserwisser angående datorer. Hoppas att du inte tog illa upp. Ha det så bra och hoppas att du får snurr på din kraschade PC.



Jag tog absolut inte illa upp!!! Det skall mycket till för det...
Mer
15 år 5 månader sedan #161618 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Krachad dator

Joppe skrev:

Figuren skrev: Min dator haverade för ca 3 veckor sedan, och fick tillbaks den i Fredags efter en omfattande reparation, byte av nätaggregat, hårddisk samt moderkort. Men tro det eller ej så var datorn likadan som när jag lämnade in den, så nu har jag skickat tillbaks den igen för ytterligare reparation. Kan vara dvd:en eller grafikkortet eller nån lös sladd som orsakar problemet. Det ska bli spännande att se vad de gör denna gången och om den kommer att fungera.
Som tur är har jag tre års garanti på den så det kostar mig inget mer än arbete för att installera mina program mm.


Det verkar konstigt att de inte kollar ifall dator fungerar innan de skickar tillbaks datorn till kund!?

Jo dom hårdkörde moderkortet och gjorde en hel del tester, men jag vet inte hur dom gjorde det. Och dom fick lite huvudbry när jag ringde och berättade, men det kan ju hända att något gick snett under transporten som någon skrev här.