Krachad dator

Mer
15 år 5 månader sedan #161463 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Krachad dator
Vill den inte starta överhuvudtaget? Kommer det upp en vit text mot svart bakrund?
Har du kollat alla kablar i datorn? Om inte ta ur strömkabeln och gå igenom datorn och känn så att alla kontakter sitter i, där de skall. Detta för att en kontakt kan lossa och det gör att du inte har så att den kan starta.

Får du upp den vita texten mot svart bakgrund och den inte vill fortsätta, känn över kontakterna till hårddisken igen, och om de inte sitter i kan du inte starta.

Kommer du inte längre än att den bara kommer dit, så kanske inte operativ systemet funkar som det skall dvs att det är mjukvaran.
Det jag vill ha en förklaring om är att händer överhuvudtaget någonting när du sätter på datorn? Mer kött på bena således.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 5 månader sedan #161470 av Pippi
Svar från Pippi i ämnet Krachad dator
F..n ta min dator oxå.
Min reserv är halvt pensionerad men undrar om inte den är snabbare?
Den andra 1,5 år.
Ska lämna in min nya, är det dyrt?
Mer
15 år 5 månader sedan #161477 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Krachad dator
Frågan är Pippi om inte konsument lagen säger att varor som är felaktiga har två års garanti! Titta igenom papperna om du inte har garanti på din dator. Då borde du få det gratis.

Kolla in konsumentköplagen här, orkar inte leta för jag är på väg ut!
www.konsumentverket.se/mallar/sv ... goryID=892

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 5 månader sedan #161478 av wasp
Svar från wasp i ämnet krachad dator

Gäst skrev: @wasp

Jadu. Jag är helt oteknisk när det gäller datorer. Men svågern, som vi kan kalla M, har spenderat en halv fredagkväll med något...

Just nu har jag lånat mina föräldrars laptop. Annars har jag, i nödfall, tillgång på jobbet. Men där vill man ju inte sitta och forumsurfa. Jag är även aktiv på ett par till forum...


Förlåt! Det var inte min mening att leka besserwisser angående datorer. Hoppas att du inte tog illa upp. Ha det så bra och hoppas att du får snurr på din kraschade PC. :D
Mer
15 år 5 månader sedan #161498 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Krachad dator
Hur gammal är datorn? Jag läste på ett annat forum att en dator äldre än 3 år ansågs passé och mogen att utbytas. Men det beror säkert också delvist på vad man använder datorn till. Billigaste datorenheterna kostar idag 3000-4000 kr, vilket skall också beaktas om man funderar på reparation.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 5 månader sedan #161504 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Krachad dator
Nä, kolla vad heter det? nätaggregatet, den kan plötsligt börja glappa. Har flera bekanta som har haft det problemet, eller hårddisken eller att fläktarna inte funkar, lyssna när ni sätter igång igen.

Vars är världen på väg?