Uppdatera Windows Vista

  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 7 månader sedan #239245 av Jocke
Hur uppdaterar man windows update? Eller mitt operativsystem? Är det vista som min antivirusprogram vill att jag installerar?
Mitt antivirus varnar mig för att säkerheten inte är fullständig och hänvisar mig till update via en länk, men när jag har klickat på den så får jag maximalt skydd bara där.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 7 månader sedan #239531 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Uppdatera Windows Vista
Jag har XP Home och för mig sker uppdateringarna automatiskt, men det kommer ofta ett meddelande om det som man kan acceptera. Ibland sker uppdateringarna i samband med att jag stänger av datorn.

Om Vista hittade jag följande:

För uppdatering av Windows och Internet Explorer eller program som följer med Windows, går du till Uppdatera i kontrollpanelen.

1. Öppna Windows Update genom att klicka på StartBild på Start-knappen, Alla program och Windows Update.
2. Klicka i vänstra panelen på Sök efter uppdateringar.

Vi rekommenderar att du aktiverar automatiska uppdateringar så att nya uppdateringar installeras automatiskt så fort de blir tillgängliga. För mer information, se Aktivera eller inaktivera automatisk uppdatering.

Läs mer på denna länk[/url:20xuzlan]
Mer
14 år 7 månader sedan #239555 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Uppdatera Windows Vista
Jocke gå till kontrollpanelen, klicka på säkerhet (Du skall då inte ha klassisk meny på då, utan den nya) Det står hämta uppdateringar på den bla.

Högst upp i vänstra spalten står det hämta uppdateringar! Du klickar där och då har du säkerhets status. På min står det att jag inte har några uppdateringar att hämta. Och det kan stå visa uppdateringar.

När du hämtat alla uppdateringar går du till brandväggen och där till ändra inställningar, då får du upp en ruta där det står installera uppdateringar automatiskt och du sätter på och inte av. Där kan du också ändra inställningar, till vilken tid du skall hämta uppdateringar. Låt datorn göra det när du sitter mest vid datorn, kl 03.00 kanske inte är att rekommendera.

Jag märker här att jag skrivit något luddigt, men har det inte i huvudet utan måste själv läsa, men det är där du sköter allt, botanisera där så hittar du grejerna!!!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 7 månader sedan #239561 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Uppdatera Windows Vista
I Detta går du också till kontrollpanelen och växlar till klassisk meny och klickar på internet alternativ och på säkerhet, där ställer du in stapeln på den säkerhetsnivå som du vill ha på datorn, sedan går du då där till sekretess och där på den stapeln väljer du vilken sekretess datorn skall ha. Observera här ställer du staplarna på högsta, går det inte att installera nya program på datorn, så glöm inte att du måste sänka ned säkerhet och sekretess annars kan du inte installera....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 7 månader sedan #239563 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Uppdatera Windows Vista
I Detta går du till kontrollpanelen klassisk meny och klickar på system, när du fått upp den klickar du på fjärrinställningar, och om den rutan är förbockad så har du gett någon rätt att trots alla säkerhetsinställningar, gå bakvägen rätt in i datorn, är den förbockad, klicka bort den omedelbart!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 7 månader sedan #239598 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Uppdatera Windows Vista
Tack Nisse! Klickade bort bocken på fjärranvändning. Men vet inte hur man växlar från klassiskt meny till den nya på kontrollpanelen,
för att hitta uppdateringsknappen på kontrollpanelen. Har xp home, är inne på uppdateringssidan vartenda gång nästan när jag startar upp datorn, då ersätts den oranga knappen till grön i aktivitetsfältet, vilket betyder att jag har maximalt skydd. Behöver alltså bara klicka på här knappen, då är jag maximalt skyddad. Ngt fel måste det vara. Har nod 32 som antivirusprogram.

Vars är världen på väg?