Adobe reader

  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 3 månader sedan #271516 av Jocke
Adobe reader skapades av Jocke
Har köpt en ny mus, plasten på scrollen i min gamla mus har gått av. Jag stoppade in den nya musen i usb-kontakten och den installerades automatiskt, och den verkade3 fungera nästan på en gång. Men sedan fick jag en ikon som signalerade att adobe reader kunde uppdateras.

Som sagt var jag lät installationen ske, när det var klart så slutade muspekaren fungera. Jag både stängde och startade om datorn.

Sedan bestämde jag mig för att stoppa in den andra som fungerar bara hjälpligt, hade då datorn avstängd. Fortfarande fungerade den inte när skrivbordet var framme.

Jag startade om och jag försökte ställa in datorn på felsäkert läge med hjälp av först f8 sedan med delete, inget hände så nu tänkte jag att det är kört. Men när skrivbordet framträdde så funkade den gamla musen igen.

Jag beslöt mig för systemåterställning. Och jag undrar om jag måste starta om datorn när jag försöker återinstallera den nya musen?

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 3 månader sedan #271519 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Adobe reader
Pröva med att använda den nya musen en gång till. Om musen ominstalleras, så kanske den kommer att fungera normalt igen. Detta skulle jag testa först av allt.
  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 3 månader sedan #271532 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Adobe reader
Jag tror Adobe reader hade en bugg i uppdateringen, det var omstartandet av datorn som slog ut musen.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 3 månader sedan #271534 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Adobe reader
Min erfarenhet rent allmänt är att det är bättre att starta om datorn en gång i onödan än en gång för lite.
Mer
14 år 3 månader sedan #271535 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Adobe reader
Jocke jag skulle försöka koppla in den nya musen en gång till. Kanske fungerar den efter den blir nyinstallerad. Adobe Acrobat kanske störde första installationen. Enkelt att testa. Om du har en annan USB-port så testa den.
Mer
14 år 3 månader sedan #271721 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Adobe reader
Har problemet löst sig, Jocke? Det finns ett forum på engelska om Acrobat Reader, men ingen har skrivit där om problem med musen efter uppgradering. Jag har också sökt på Google och inte hittat något.

forums.adobe.com/community/adobe ... obe_reader