Adobe reader

Mer
14 år 3 månader sedan #271762 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Adobe reader
Jocke

Jag tror ju precis som Admin skrivit tidigare att kolla att musen är ansluten och gör en omstart igen.

Det är inte farligt på något sätt om du skulle behöva starta upp datorn igen efter att du behövt trycka på knappen för att stänga av. Det värsta som händer är att du kommer till felsäkert läge och då är det ju bara att ta bort uppdateringarna av adobe, så fungerar det ju igen.

Om det skulle vara så, ta reda på hemsidan för företaget som har konstruerat musen och sök där efter uppdateringar för just din mus eller gå in på kontrollpanelen och maskinvaruuppdateringar så söker du automatiskt på webben efter just drivrutin uppdateringar för musen om du klickar där!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 3 månader sedan #271925 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Adobe reader
Jocke,

Jag kan fråga i det engelska forumet om jag får några fakta av dig:

Vilken typ av Windows har du?

Vad heter den nya musen inklusive modellnamn?

Var den gamla musen en USB-mus också?

Installerade du den nya musen, när datorn var avslagen och sedan startade du datorn? Hur länge använde du den nya musen innan felet uppstod?
Mer
14 år 3 månader sedan #271934 av wasp
Svar från wasp i ämnet Adobe reader
Jocke hittade en länk som kanske vore något för dig!
pcforalla.idg.se/2.1054/1.229776 ... obe-reader
Mer
14 år 3 månader sedan #271938 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Adobe reader
Wasp! Himla bra att du talade om det, fick igår ett meddelande om att shockwaweplayer ínte fungerade längre och jag har inte gjort något åt saken, jag bara konstaterade att den slutat fungera. Hade jag ominstallerat den så hade hackaren kunnat få exakt samma rättigheter på min dator som jag själv!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 3 månader sedan #271940 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Adobe reader
Det var visst plugin programmet schockwawe Flash, som slutat fungera..

Jag sökte också genom microsoft efter nya uppdateringar, men det finns inga för min dator

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 3 månader sedan #271942 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Adobe reader
Admin funderar och frågar klokt här Jocke, för att om du ansluter en USB kontakt och datorn inte är avslagen kan det uppstå fel i USB kontakten, byt USB port och prövas igen, det kan räcka för att få musen att fungera. Programmet är ju gjort för plug and play och om inte grejerna fungerar så på nyare datorer söker ju datorn själv på webben efter nya uppdateringar, om inte drivrutinerna ligger på datorn redan.

Följde det med en installationsskiva till musen, sätt den i DVD-spelaren och gör enligt anvisningarna.

Förövrigt har du inte stängt av datorn och installerar en ny mus, det gäller en gammal mus också i det uttag för mus som finns på datorn, så garanterar jag dig att du inte kan flytta på pekaren...

Har för länge sedan upptäckt det och det misstaget gör man inte om.

Det gäller även samma sak med tangentbordet, du kan aldrig byta det heller utan att ha stängt av datorn först!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum