Vad får er att kämpa?

Mer
11 år 3 månader sedan #551844 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad får er att kämpa?
Han skapade [i:2znou21s]möjligheten, att med fri vilja, välja ont eller gott![/i:2znou21s]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 3 månader sedan #551845 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad får er att kämpa?
Läs en God bok och ha behållning av den!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 3 månader sedan #551861 av saara
Svar från saara i ämnet Vad får er att kämpa?
Ready, vi skall respektera Gud för att han är vår skapare och han är en helig Gud. Han är värd all vår respekt men han låter oss väja om vi vill respektera honom eller inte. Vi får ta konsekvenserna av våra val.
Jag anser inte att Gud är skyldig till all ondska. Jag har upplevt så mycket av Guds godhet och kärlek i mitt liv så jag har svårt att förstå dem som inte märker att Gud finns , dem som inte ser spår av honom i skapelsens skönhet t.ex.
Trevligt att du tycker att debatten om Gud och religion i denna tråd är intressant. Jag tog en paus i debatten för jag ville inte och vill inte nu heller börja med några andliga/ religiösa strider.Känner mig också osäker på hur mycket andligt man får diskutera här i tråden då vi inte är på andliga sidan av forumet.
Mer
11 år 3 månader sedan #551864 av saara
Svar från saara i ämnet Vad får er att kämpa?
Jag ser hans spår, varhelst en kraft sig röjer,
En blomma doftar och ett ax sig böjer.
Uti den suck jag drar, den luft jag andas,
Hans kärlek blandas.

Det var andra strofen i en vacker psalm av Johan Olof Wallin.
Mer
11 år 3 månader sedan #551945 av Jesus/magnus
Gud gör det värt <3

John 8:31-32.
Mer
11 år 3 månader sedan #555529 av agnes1
Svar från agnes1 i ämnet Vad får er att kämpa?
Du är din gud. Kan bara förlita dig på dig själv.