Vad får er att kämpa?

  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
11 år 3 månader sedan #555532 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Vad får er att kämpa?
Mina katter får mig definitivt att känna stort ansvar. Jag kan inte riskera att bli inlåst igen för jag vet att mina katter inte har det bra hemma då. De får inte gå ut tex... Jag ansvarar ju för mina djur, och det är inte kul att komma hem till katter som inte haft det bra. Klart de blir glada att se mig, men deras utstrålning är nere, som om ljuset i själen slocknat...

Nu har ju inte jag kunnat påverka de gånger jag blivit inlåst, men jag undrar om mina katter vet det...
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 3 månader sedan #555535 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Vad får er att kämpa?
godhet och omtanke får mig att tända till lite extra! De som bara utnyttjar en, har jag inte mycket till övers för! Det är så lätt att det blir en switcher-effekt på antingen bra eller dåligt som vi pratade om i en bildtråd för ett par veckor sedan circa? Nä, jag har fortfarande begränsningar i vilken information jag får framföra, för jag tror mediahar lagt beslag på delar av mitt liv via copyright-stämpeln, hutlöst säger jag bara. Men nu kommer dem väl att hänga ut en ännu mer, pga detta uttalande? Men visst mordförsök sker dagligen, men då är det nog inte bara media som är skyldiga till detta, men det är dem som håller i instrumentet som kan skada en för tid och evighet. Men kampen mot detta apparat är för stor, så jag tar ned dett till en lätthanterligare nivå.

Vars är världen på väg?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1259246 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad får er att kämpa?
Rädsla för döden håller mig i livet. Jag skulle aldrig våga ta livet av mig till exempel. Vill se nya filmer och spela nya TV-spel. Äta på restaurang. Ta en fylla då och då. Umgås med fem vänner. Försöka leva livet utan att grubbla.
  • dietcoke
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1259256 av dietcoke
Svar från dietcoke i ämnet Vad får er att kämpa?
Bra tråd. Vet väldigt ofta inte varför jag kämpar, faktiskt - jag bara gör det. Har man något annat val, liksom?
Det finns ju ingen annan som kan göra det åt en, ju snabbare man inser det desto bättre är det.....
Mer
3 år 10 månader sedan #1259258 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad får er att kämpa?
Ja, det finns inget annat att välja på. Många gånger är det ganska roligt att leva. Nu såg jag Nationaldagsfirandet från igår på SVT-play.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1259273 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Vad får er att kämpa?
Brukar se på sjukdom som en del av dig, något du lär dig. att leva med, vid psykos sjukdom behöver du en stor dos av envishet och en kämparglöd för att ta dig förbi demonerna, en kamp du aldrig kan ge upp.