Sömnlös och känslokall

Mer
6 år 3 månader sedan #1014284 av Itaniumdream
Tack för alla svar , har börjat repa mig har sovit bra nu sen måndag , men är fortfarande avtrubbad känsomäsigt , hur läge känne ni er helt slut efter röster sömlöshet och skuggor ?, skräken är borta men ågesten för att det kommer igen Finns där.

Tack igen alla som Finns här :)
Mer
6 år 3 månader sedan #1014310 av Encingnerius
Så länge som du börjar att känna dig bättre och bättre.
Mer
6 år 3 månader sedan #1014406 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Sömnlös och känslokall

Admin1 skrev: Seroquel och Zeldox har lite svagare effekt än övriga antipsykotika. Risperdal, Olanzapin och Clozapine är starkare. Risperdal är bra i lägre doser som 2-4 mg/dag. Sifrol har dopamineffekt så paranoia och psykotiska symptom kan nog öka hos många.

Sifrol hjälper mig att sova då mina krypande ben väsnas helt outhärdligt. Så jag resonerar så här: Bättre att sova på nätterna än att ligga vaken och plågas, både av myrkrypningarna och de paranoida tankarna som tenderar att öka när jag inte sover. Det räcker f ö med en enda tablett Sifrol.
Mer
6 år 3 månader sedan #1014519 av Encingnerius
Jag kunde inte sova när det kändes så i benen på mig.
Mer
6 år 3 månader sedan #1014580 av Nissegossen

Geta skrev: Jag brukar vara noga med att lägga upp fötterna på pallar, när jag sitter. Har en pall under databordet. Det är för att underlätta blodcirkulationen.

Sitter framför datorn i en fåtölj och har också en pall att lägga upp fötterna på, har lättare att somna här framför datorn än i sängen, skönt

Sitter längs med skrivbordet och har tangentbordet ovanpå skrivbordet på en dyna, grannen klagade på mig då hon på den tiden sov i det lilla sovrummet och jag satt rätt ovanpå, Det hördes varenda tangentryckning hon sade också sluta inte skriv. Jag satte då datorn i vardagsrummet och tangentbordet på en tjock dyna, inga ljud, det är nu tyst och jag försöker noga att undvika störa mina grannar. Musen har jag satt ovanpå en gammalskärbräda ovanpå en låda i skrivbordet och den är i lagom höjd jäms med armbågsvinkeln armstödet på fåtöljen och med minsta ansträngning klickar jag runt. Glöm musarm

Jag bor på tredje vån och hör när smågrabbarna springer runt på golvet på första vån

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 3 månader sedan #1014908 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sömnlös och känslokall

Itaniumdream skrev: Tack för alla svar , har börjat repa mig har sovit bra nu sen måndag , men är fortfarande avtrubbad känsomäsigt , hur läge känne ni er helt slut efter röster sömlöshet och skuggor ?, skräken är borta men ågesten för att det kommer igen Finns där.
Tack igen alla som Finns här :)

Efter en psykos kan det ta månader att återhämta sig, men kortvariga besvär kan man snabbt återhämta sig från.