Ångest

Mer
17 år 9 månader sedan #43971 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ångest
I området där jag bor så får katter inte vara lösa utan ägarna måste motionera dem som hundar utomhus i sele. Jag har inte hört att det är några problem med lösa katter så det verkar fungera bra. Det verkar dock bara finnas 1-2 kattägare i huset.
Mer
17 år 9 månader sedan #43975 av flisan
Svar från flisan i ämnet Ångest
I mitt område finns väldigt mycket katter och det är inte bara en hyresvärd som har lägenheter där. Skulle det vara någon vits måste alla hyresvärdar fatta samma beslut inkl. alla hyresvärdar över gatan osv, annars kommer alltid andra katter. Den bästa lösningen tror jag som sagt är att "skydda" lådan. Det finns ingen lag på att man inte får ha katter lösa, så detta beslut måste nog ansökas om från kommun eller dyl. Hur ska man sedan kontrollera, ska polisen komma? Sätter man upp fällor måste man kontakta tex djurskyddsmyndighet, sedan krävs säkert vittjning av fällor två gånger dagligen, man får ju trots allt inte plåga djur. Allt detta skulle kosta hyresgästerna mycket. Ser ingen poäng med det om det finns billigare och enklare lösning.
Jag hoppas att jag tillsammans med de andra kattägarna kan komma överens med övriga i området.
Jag har nog haft lite otur som blivit utsedd till hackkyckling av tjejen i mitt hus. Men jag ska försöka att försvara mig så gott jag kan. Hon har ingen rätt att gå på mig mer än de andra kattägarna.
  • One
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #44047 av One
Svar från One i ämnet Ångest
Vilka skitar ner vår värld mest?
Människor ska alltid kuva och kväva det vilda, det självständiga, det suveräna. Man vill vara herre över den här planeten och vill inte ha någon som helst konkurrens om livsutrymmet.

Jag är fullständigt klar över vilka jag skulle vilja avliva.
Mer
17 år 9 månader sedan #44063 av flisan
Svar från flisan i ämnet Ångest
Ja, egentligen ligger det något i det. Människan borde faktiskt anpassa sig mer till övrigt liv på jorden, som det är nu försöker vi kontrollera allt. Men vissa saker går inte att kontrollera, det märks inte minst vid naturkatastrofer. Vid vilka alla alltid blir lika överraskade, att det händer något med jorden som vi inte kan förutse eller förstå. (Dock tycker jag såklart att deras effekter många gånger är fruktansvärda.)
Man kan försöka att göra något litet bra för miljön för att påverka i en positiv riktning, tex sopsortera, köpa ekologiskt och åka buss. Om alla gör små, små saker så blir det mycket bra i slutändan. I alla fall blir det mycket mindre dåligt.