Dags att skaffa TV?

Mer
5 år 5 månader sedan #1105107 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dags att skaffa TV?
Geta
Får du inte fondpengar från Pripps?

Inget jag litar på. Förra året till midsommar fick jag en udda summa som jag då insåg kanske det sista de hade i pengar i fonden vid jul var Admin på mig och sade du får pengar nu till jul bara du söker.

Jag hade gjort en ansökan Admin var på mig att det här finns att köpa, vad det nu var och sade till mig köp det nu, du får säkert pengar. I stort sett kom vändande post och det sade att jag inte fick pengar till jul svaret kom så tidigt och jag förstod direkt att det svaret kom snabbt antagligen för att jag inte skulle förköpa mig. Det hade inte gått bra om jag köpt det Admin sade. Det som vis har varit tidigare gjorde att jag inte köpte något. Ty någon säger du kan lita på det. Då finns inga pengar som personen lovar. Alltså en person lovar pengarna och sedan står man med skägget i brevlådan för pengarna behöver ju en själv. Det har gjort att jag inte lånar ut, om jag själv är beroende av de pengarna bara för att skydda mig själv

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1105140 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Dags att skaffa TV?
Jag tycker det är bra. Betalar idag 2400:- till radiotjänst.
Och att låginkomsttagare får betala mindre är ju jättebra.
Mer
5 år 5 månader sedan #1105186 av wasp
Svar från wasp i ämnet Dags att skaffa TV?

Bitte skrev: Jag tycker det är bra. Betalar idag 2400:- till radiotjänst.
Och att låginkomsttagare får betala mindre är ju jättebra.


Instämmer!!
Mer
5 år 5 månader sedan #1105192 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dags att skaffa TV?
Jag har hela tiden sagt lägg TV licensen på skatten och radotjänst i Kiruna skall inte ha tillsyns pengar för att jaga smitare. Jag har inte haft TV punkt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1105253 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dags att skaffa TV?
Jag kan aldrig minnas att jag uppmanat dig att köpa något. Däremot har jag säkert sagt att du kan få pengar från Prippsfonden. Du brukar få 10 000 - 15 000 kr per år fån den fonden, som jag tipsade dig om efter att ha läst en annons i DN.
Mer
5 år 5 månader sedan #1105280 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dags att skaffa TV?
Jag är mycket tacksam för att du visat på denna eminenta fond. Dock var du på mig förra året då du skrev du får säkert pengar. visst var det lockande att du skrev att jag säkert skulle få pengar från fonden till jul, jag gjorde det stridit genom att från förr har jag inte alltid väntat på att ha pengarna på mitt konto då jag litat på de som sagt du får pengarna den och den dagen, men att jag inte tänkte på att skydda mig själv och pengarna jag behövde vid tillfället inte ännu kommit vid tidpunkten jag behövde dem. På grund av det ser jag till att jag själv har pengarna på mitt konto till det jag behöver ett överskott kan jag låna ut, men aldrig jag slösar de pengar jag måste ha själv för att jag behöver de pengarna till mina räkningar och inte förrän pengarna finns på mitt konto kan jag räkna de pengarna.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum