Fokus på individen – framtidens melodi inom psykiatrisk behandling

Mer
5 år 2 veckor sedan #1144243 av memphis
Jag har inte haft särskilt tur med psykiatrin sen jag flyttade upp hit. Men det är nog lika för alla för det är en mottagning som är dålig. Jag har aldrig fått gjort några tester eller utredningar. Aldrig varit psykolog på tal. Bara årskontroll och mediciner och när jag blev psykotisk och inlagd var de sura för det.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1144248 av Melody
I mitt fall vill de bara ha en fin produkt ut ur fabriken. De frågar liksom bara hur medicinerna funkar "och när ska du ut o jobba". Känns som de skiter i hur man mår och hur man själv vill ha det. Bara justera mediciner och få stämplat att man mår bra för att slängas till hundarna.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1144249 av Klanggedin
Vad synd. Jag har läst att psykiatrin varierar väldigt mycket i kvalitet beroendes på vart i landet man bodde. Speciellt psykosbehandlingen var bra i Uppsala och där jag bor var det genomsnittligt.

Jag tycker organisationen där jag bor fungerar bra men jag brukar klaga och då säger dom att dom inte kan göra mer "för mig" eftersom det inte finns resurser. Väldigt fokus på medicin och sjukdom och lite fokus på "friskvård".
Mer
5 år 2 veckor sedan #1144252 av Melody
Klanggedin, vill du ha mer friskvård kan du ju be om kurator/psykolog, sjukgymnast, FaR osv. Det är ju din rättighet.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1144254 av Amandara
Kan man få ersättning för vårdskada? Att man behandlas så illa att man blir livrädd för vården?
Mer
5 år 2 veckor sedan #1144256 av memphis
Det är väl nästan omöjligt att bevisa sin vårdskada så bara nån procent lyckas.