Fokus på individen – framtidens melodi inom psykiatrisk behandling

Mer
5 år 2 veckor sedan - 5 år 2 veckor sedan #1144291 av Klanggedin
Jag instämmer.
Uppskattar att det är någon annan i min situation :).
Last edit: 5 år 2 veckor sedan by Klanggedin.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1144679 av Admin1
Felet idag är att för få får kurserna sjukdomshantering, familjeutbildning, familjeintervention och Ett självständigt liv för det mer än halverar psykoserna. Anhöriga kan utlösa psykoser med felaktigt beteende - kritik och skäll.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1144681 av Geta
För att inte tala om hur kyrkan kan ställa till det.
Mer
5 år 2 veckor sedan - 5 år 2 veckor sedan #1144685 av Nissegossen
Klanggedin

Gör dig nyttig för personalen, diska disken i avd kök byt soppåsar i papperskorgarna sådant kan göra att personalen tidigt på morgonen när man vill ha kaffe låser upp köket tidigare än vad de brukar göra, så var nyttig idiot det lönar sig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 veckor sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1144699 av Klanggedin
Jag har en jättejobbig dialog med min morsa. Vi har kommit överens om att inte prata, men varje gång jag "kommer tillbaka" så vill jag prata med henne :(.
Har ansökt om "ett självständigt liv" där jag bor.. Jag ska få hjälp att kommunicera bättre, dom tyckte jag behövde det mina kp´s.

Tack Nisse, jag vet inte bara.. har varit i daglig verksamhet förut och då tyckte jag att jag klarade mig utan det :). Men jag har sagt att jag ska så då får jag prova i alla fall!
Mer
5 år 2 veckor sedan #1144759 av Cosmos
För många år sedan gick jag till en mötesplats här i stan. Det fanns ingen annan aktivitet än att dricka kaffe och sitta och prata skit. Men jag gillade några stycken av dem så jag gick ofta dit. Men sedan fick jag av någon outgrundlig anledning Apo-dos från vården och de delade ut den på träffpunkten. Eftersom jag hade mycket medicin blev jag anklagad för att vara tablettmissbrukare av personalen. Jag slutade då att gå dit och de gav mig rullarna med medicin, antagligen för att jag blev så förbannad och då brukar folk backa. Läkaren tyckte också jag hade blivit illa behandlad och skrev ut recept till mig på vanligt sätt.