Fokus på individen – framtidens melodi inom psykiatrisk behandling

Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1144794 av Nissegossen

Klanggedin skrev: Jag har en jättejobbig dialog med min morsa. Vi har kommit överens om att inte prata, men varje gång jag "kommer tillbaka" så vill jag prata med henne :(.
Har ansökt om "ett självständigt liv" där jag bor.. Jag ska få hjälp att kommunicera bättre, dom tyckte jag behövde det mina kp´s.

Tack Nisse, jag vet inte bara.. har varit i daglig verksamhet förut och då tyckte jag att jag klarade mig utan det :). Men jag har sagt att jag ska så då får jag prova i alla fall!


läs om detta www.kunskapsguiden.se/psykiatri/Teman/sc...ofreni-atgarder.aspx

Detta är söksidan av dig har jag förstått att du inte är långsint men du har ett jäkla humör. Jag avvaktar något men sedan är rå skället igång. Jag är inte heller långsint titta på länken

www.google.se/search?source=hp&ei=rwCyXL...iz.....6.PXYhE55rkhM
jag har förstått att du behöver socialträning folk retar sig på dig när du inte fattat det underförstådda och du väljer att gå till angrepp, när du inte behöver.Risken är att du möter en full John Wayne



www.uppdragpsykiskhalsa.se/assets/upload...-psykiatri_i-nod.pdf

uu.diva-portal.org/smash/get/diva2:1106529/FULLTEXT01.pdf

Denna nederst här måste ha tagit intryck av viska.se

Klanggedin Personalen du bör vara på god fot med är din egen mor. Fråga henne, vill du att jag tvättar åt dig eller vill du att jag lagar middag, i det med matlagning vad gillar din mor att äta? Köp laga till middagen med hjälp av en kokbok. I det kolla den först vad gäller mat att laga, när du bestämt maten gå och handla det som står i receptet. restaurangkockar i den här stan Göteborg tar sig till Partihallarna här i stan väljer råvaror kl 05.00 på morgonen Göteborgs fiskhamn samma tid. men se upp du kan köpa, ja, vad det nu blir om du tar dig bak örat och du kan stå och få betala för en låda krabbor, eller vad det nu är.
när du väl köpt maten är det att förbereda maten gör exakt som står i kokboken laga till det och innan du serverar smakar du av såsen så att du känner, ah vad gott. för starkt kryddad häll i en trea visp.

Sedan var en nyttig idiot för din mamma.
När hon ser smakar på allt du gjort säger hon välkommen hem.

Var ödmjuk det vinner du på.

Observera åk inte dit där kockar handlar tror inte du får det, men väl i butiken runt hörnet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Admin1.