Larmet: Tusen läkemedel kan ta slut under 2019

Mer
4 år 10 månader sedan #1163033 av Geta
De amerikanska konsulterna på nya Karolinska sjukhuset var bara intresserade av att tjäna pengar och få tillgång till patientdata. Det var inte de sjuka som var deras främsta intresse.
Likadant tror jag att det är med Läkemedelsbolagen som stryper tillgången till livsviktiga mediciner.
Mer
4 år 10 månader sedan #1163077 av Nissegossen

MsTibbs skrev: Det är flytande Theralen som är restnoterat!



Då är jag nöjd, det är tabletterna jag vill ha

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 10 månader sedan #1163088 av Cosmos

Geta skrev: De amerikanska konsulterna på nya Karolinska sjukhuset var bara intresserade av att tjäna pengar och få tillgång till patientdata. Det var inte de sjuka som var deras främsta intresse.
Likadant tror jag att det är med Läkemedelsbolagen som stryper tillgången till livsviktiga mediciner.


Är så syftet med alltihop att man vill tjäna mer pengar? Tycker det är lite förenklande. Frågan är väl varför efterfrågan på mediciner är så hög. Skrivs det kanske ut mer mediciner idag jämfört med tidigare? Gäller detta kanske bara psykmediciner eller är det över hela linjen?
Mer
4 år 10 månader sedan #1163090 av Geta
Medicinerna som fattas är över hela linjen. Det är inte bara psykmediciner. Något lurt ligger bakom. De stora läkemedelsföretagen har konkurrerat ut de små tillverkarna.
Mer
4 år 10 månader sedan #1163107 av Admin1
Det är så idag att tillverkningen är koncentrerad till ett fåtal tillverkare och då kan störningar i tillverkningen få stora konsekvenser. Det finns många saker som kan krångla t.ex råvarubrist, flyttande av produktion, misslyckad tillverkning mm. Men ofta får det inga stora konsekvenser för det finns likvärdiga preparat som man kan byta till. Theralen droppar kan ersättas av Alimemazin.
Mer
4 år 10 månader sedan #1163112 av Geta
Har inte de stora läkemedelsbolagen något samhällsansvar?