Larmet: Tusen läkemedel kan ta slut under 2019

Mer
4 år 10 månader sedan #1163730 av Nissegossen

Geta skrev: De tar inte hänsyn till person, när medicinen är slut. Om man är stamkund hjälper inte.


Jag vet det Geta, men finns medicinen att få har de den hemma, som jag skrev att de är ytterst medvetna vad jag som kund har för mediciner och ser till att de har den när jag kommer dit, det är överlag så att respektive kund på apoteket som kunderna hämtar där, har de den hemma för att kunden inte skall tröttna på det apoteket i slutändan är det deras jobb och de ser till att i det få behålla kunden annars blir det personalneddragningar alltså att de får sluta på det jobbet

Det kallas sunt bondförnuft

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 10 månader sedan #1163732 av Geta
Sunt bondförnuft råder inte inom läkemedelsvärlden längre. Medicinerna tar slut i hela landet samtidigt.
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1163736 av Nissegossen
Men Geta, vad du är påstridig, personalen på Apoteket gör så gott de kan, de rår inte för att läkemedelsföretagen inte har den efterfrågade medicinen, de har ingenting med efterfrågan om läkemedel som inte finns, däremot kan en annan medicin vara minst lika bra som den som inte finns då kan man fråga finns en annan medicin mot samma besvär. Svaret kan vara att säg till din läkare skriver ut den så får du den. De är experter ang medicin

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 10 månader sedan #1163738 av Skellington
När tilliten till auktoritet och institutioner svajar, då börjar det kännas farligt. Eller har det varit för "tryggt" i Sverige förut?
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1163739 av Geta
Det är ekonomerna som styr. Om något som inte är lönsamt men livsviktigt försvinner, så är det ekonomerna som vinner.

Det räcker inte ens att heta Nissegossen som kund.
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Geta.
Mer
4 år 10 månader sedan #1163747 av Cosmos
Geta:

Läkemedelsbolagen tjänar miljarder på medikamenterna. Att strypa tillgången till populära mediciner som t ex Imovane innebär ett ekonomiskt bortfall man helst vill slippa. Jag skulle tro att det är så, efterfrågan är så stor att tillverkarna inte hinner med.