Basinkomst föder tillit och dödar utanförskap

Mer
4 år 5 månader sedan #1204620 av krokus
Zoidar,
Detta svar är lite OT, men kör ändå.

När jag gick i trean på gymnasiet, frågade många om jag skulle ut och resa efter studenten. Det störde mig massor att de tog för givet att jag hade råd med det. Jag sommarjobbade direkt efter gymnasiet och sen blev jag sjuk i psykos. :?
Mer
4 år 5 månader sedan #1204770 av Zoidar
Krokus, OT är vardag på Viska ;)

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 5 månader sedan #1204778 av Geta
Det var tvärtom, när jag hade gått sjukvårdsbiträdeskurs. Blev hånad för att jag inte skulle börja jobba direkt efteråt.
Mer
4 år 5 månader sedan #1204783 av Zoidar
Krokus får mig att tänka på en julafton då jag önskade mig pengar och fick 300kr av föräldrarna. Jag sa det till min kompis som skrattade åt det. Han hade fått 700kr plus saker för över 1000kr. Det är lätt att bli bortskämd. Vi i väst lider nog de flesta av detta till viss grad.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 5 månader sedan #1204787 av IngeF
Man begynner virkelig å merke forskjellen mellom den rikeste middelklassen i Europa og de fattige i Norge også. Man klager på alle de ikke arbeidende psykiatripasientene rundt om i kommunene som burde vært sysselsatte. Det var bedre før, men man burde besøke mentalsykehus ca 1950 for å se hvorfor det var slik.
Mer
4 år 5 månader sedan #1204819 av Geta
Mina syskonbarn åkte utomlands efter gymnasiet. Flickan jobbade som au pair i USA och pojken jobbade i en klädaffär i London. Så kan man också göra.