Vårdens kris är de äldres fel

Mer
3 år 9 månader sedan #1265700 av Nissegossen
Miljöpartiet åker ur riksdagen nästa val. Liberalerna också, den två har i mycket spelat ut sin roll

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1265703 av Geta
Miljöpartiet verkar inte så intresserade av klimatet.

www.expressen.se/ledare/surrealism-att-s...migrationspolitiken/
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Geta.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 9 månader sedan #1265711 av Jocke
Färgad idealism, är ett tecken på att man vill behålla sitt övertag i det ekonomiska spektrat! Att även fattiga vill behålla det styrkapitalistiska fundamentet vid liv är för mig en gåta! Varken ab eller expressen har mitt fulla förtroende, då det i syftet vill påverka och provocera på ett intellektuellt plan avseende på behålla den maktstruktur som sunt förnuft innebär.

Det sunda förnuftet är inte att förväxla med logik, logikens lagar är vi inne på via Einstein , men det sunda förnuftet rådde inte När Einstein var delaktig i att framställa atombomben teoretiskt!

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 9 månader sedan #1265713 av Geta
Att behålla makten är väl minst lika viktigt som ekonomin. Socialdemokratin förstör Sveriges ekonomi genom oreglerad invandring. Tror att för dem är makten viktigast.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 9 månader sedan #1265722 av Jocke
Nä, tror det gäller kvotflyktingar. I relativt färsk minne gäller det adoption av vietnamesiska barn som moderaterna stoppade pga misstanke om människohandel.Kvotflyktingar och adoption går väl hand i hand med det som S försöker instifta. PS jag har inte riktigt hängt med i det senaste vad politikerna har beslutat om. Men jag känner fortfarande att det är en krissituation som hela världen är inblandade i! Att då påstå att det är S fel att det bär utför med sverige som nation.

Som sagt systemet är kaputt, för att klara oss ut ur krisen krävs det samarbete på alla plan. Att ensam då försöka bringa klarhet i de politiska scenariot, där vi måste ta det minst dåliga alternativet för att få det hela på rätt köl, alltså med sunt förnuft och emfas, det är oftast den som har den starkaste övertygelsen som vinner vilket det sunda förnuftet ofta förlorar på!!!!

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 9 månader sedan #1265725 av Skellington
Det är inte ni här på viska.se, men det är alla äldres fel att ha accepterat den här typen av värld. Jorden är vacker, kom igen vi tar hand om henne!