Vårdens kris är de äldres fel

Mer
3 år 9 månader sedan #1265873 av krokus
Geta,
Robin Hood-skatt?
Mer
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 9 månader sedan #1265888 av Jocke

krokus skrev: Jocke,
Är det mig du syftar på?

Det är bara att läsa på om Irene Svenonius, så märker du snabbt att hon inte har alla skedar i besticklådan.


Trodde Geta menade mitt inlägg dessförinnan? Jag tänkte inte på ditt inlägg om Svenonius! Ja, men har en polare som är politiker, tänkte på hur mycket denne person får utstå pga politiskt käbbel. Men Geta nämnde ordet godhetsknarkare, det var den jag gick igång på!

Vars är världen på väg?
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1265891 av Cosmos

krokus skrev: Geta,
Robin Hood-skatt?


Robin Hood-skatten är ett sätt för illa skötta kommuner, t ex Malmö att fortsätta att missköta sin ekonomi. Det är ju någon annan som betalar så slipper man själv. Detta utnyttjas till bristningsgränsen och är djupt orättvis mot de kommuner som sköter sig. Kan jämföras med så mycket annat som fungerar enligt samma princip. Till slut bryr sig ingen och börjar också missköta sig eftersom det ser ut att löna sig. Det hela slutar med att alla har det lika dåligt.
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Cosmos.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265994 av krokus
Cosmos,
Kommunerna får det nog ännu värre om sjukförsäkringen försvinner. Då blir de sjuka tvungna att söka försörjningsstöd från kommunen. Fast innan försörjningsstöd beviljas måste allt av större värde säljas, t ex bil och bostadsrätt/hus.

Jag förstår verkligen inte att sjukpensionärer och sjukskrivna ens kan tänka tanken att rösta på M, Kd, Sd, C eller L. Det är att skjuta sig själv i foten.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265995 av Geta
Är sjukförsäkringen på väg bort?