Vårdens kris är de äldres fel

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 9 månader sedan #1265768 av Jocke
Har ju själv jobbat inom vården, och det var på långvårdens tid! Då var det flera som ville dö, den sortens vård som erbjöds var ju palliativ redan då! Några hade ångest! Nä vårdens uppgift är att lindra i livets slutskede. Men sedan de som drabbas av cancer och sådana sjukdomar kanske borde få mer resurser?

Men ingen politiker skulle erkänna, att de äldre ska dö i förtid! Många har det ganska bra i sina boenden, men att drabbas av corona i livets slutskede är en mardröm som ingen vettig människa skulle önska de äldre! Men som sagt, det är försent att ångra de många misstagen som gjorts under människans livstid!

Men vem ska introducera en ung flicka in i livets stora gärning att förändra de hemska rösterna som håller på att destruera jorden, kvinnorna vill ju ha en kvinnlig Jesus? Men frågan är om den ens är omnämnbar som en möjlighet, att vi får ett slut på de våldsamma attackerna från flera håll.

Rapport bjöd på lite nya nyheter om andra konflikter i världen som pågår! Men vilken situation man erbjuder ngn att utan att veta om livets hemligheter, så ska man stå till förfogande dygnets alla timmar, och man har bara sjukersättning, som väl är att likna medborgarlön. Men jag hoppas innerligen hur dessa fake news slutar förfölja mänskligheten.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 9 månader sedan #1265769 av Fantasio
Japan är världens bästa land och jag har den största respekt för japaner. Syrrans dotter var där förra året.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 9 månader sedan #1265773 av Jocke
Kände en person som var betuttad i hela Japans historia och nutid, han hade varit där några ggr tidigare, han jobbade en sommar på boendet och skulle efter jobbet tillbaka till Japan, men han skulle aldrig tänka sig bosätta sig där? Jag vet inte hur det gick!

Japan är ansatt av kraftig alkoholmissbruk och prostitution!

Vars är världen på väg?
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 9 månader sedan #1265779 av Cosmos
Lite mer om hur flyktinginvandringen tär på våra system.

www.expressen.se/debatt/sverige-har-inge...ascha-av-invandring/
Mer
3 år 9 månader sedan #1265783 av krokus
Angående vården tänker jag att det är så himla dumt att säga upp massvis med personal för att sedan hyra in läkare, ssk m.m. Det blir väl både dyrt och jobbigt för både patienter och kollegor?

Jag vet inte hur det är i andra delar av landet, men i Stockholm är det Irene Svenonius som är finansregionråd. Hon verkar leva i en fantasivärld! Undrar om hon ens har hört talas om Coronaviruset?
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1265785 av Geta
Politikerna är godhetsknarkare. De tar inte hänsyn till vad övriga befolkningen i Sverige tycker.

Det har tagits in timanställda i vården. De har varken utbildning i sjukvård och hygien eller kunskap i svenska språket. Mycket av insjuknandet i covid-19 kan hänföras till det.
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Geta.