Vårdens kris är de äldres fel

Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1265683 av Nissegossen
Det man hade innan pensionen har man efter, jag menar då sjukdom eller handikapp man hade före pensionen har man efter. Givetvis måste vi ta emot fortsatt människor som flyr från krig och död i form av ett krig eller inbördeskrig, men bara de vi skall ta emot kvotflyktingar internationellt har förbundigt oss att göra
www.svt.se/nyheter/inrikes/forsta-trygga...et-ansvarig-for-asyl

Geta skrev: Nej, jag tror att kunskapen om äldres psykiska hälsa är obefintlig. Många äldre män tar livet av sig. Professor Yngve Gustavsson i Umeå står på de äldres sida. Han uttalar sig ofta i media.

Den Gode Olle, han var överläkare jag hade honom och vi trivdes i varandras sällskap och vi blossade cigariller jag köpt till att röka på hans tjänsterum det mer än en timme vilket var vad vi hade på oss. Jag frågade hur tar läkare livet av sig när de blir äldre? Han sade direkt grovpistol, jag sade du är nära pensionen? Ja, sade han kanske dags för att skaffa licensen, det var hans sett att göra det på.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1265684 av Jocke
Jag tycker alla riksdagspartiernas ledamöter har visat prov på att förhala beslut, tycker definitivt "högern har orsakat en stor skada då dem inte lyckades hitta kompromisser! Nu säger SD att de ska finputsa sitt eget förslag och därför lämnat förhandlingarna! Alla partier tänker på valet -22, Jag tycker när vi har en sådan kris, så borde en samlingsregering och en nedbantad riksdag på 50 pers med ledning av talmannen som högste befälhavare styra landet. Då skulle nog med all säkerhet myglet och korruptionen upphöra och att vi skjuter upp valet till dess vi har klarat av den nuvarande och kommande pandemierna som är under uppsegling. Det är en krigstillstånd vi genomlever för närvarande.

Och sedan att både planekonomin och kapitalismen har misslyckats med att säkra välfärden för alla, betyder således att ett nytt världsomspännande ekonomiskt system borde vara under uppsegling. Trump säger att han bekämpar korruptionen, alltså att en affärsman säger så betyder att han menar politiskt korruption, och inte hur myglet egentligen uppstår i ett kapitalistiskt system naturligt. Det är en del av maktsfären som vi måste bekämpa!

"Outhere not many people are aware of the disaster mankind has created against mother nature"!

Vars är världen på väg?
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Jocke.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265685 av Geta
Jocke, är du för globalisering?
Mer
3 år 9 månader sedan #1265686 av Nissegossen
Jocke du tror på en världsregering, kristna är inte villiga då det inte kommer ifrån Bibeln då det innebär en ny världsordning av antikristligt typ. världsregering
www.varldenidag.se/nyheter/agenda-2030-b...5hZfbMWsQ24nMIuw9ew/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 9 månader sedan #1265687 av Jocke
Ja! Men frihet kräver ansvar för respektive nation! Systemen som finns idag fungerar inte, nu ska vissa ledare bekämpa extremvänstern utan att nämna de högerextrema krafterna dessa vilar sina lagrar på. Fördomarna är av hierarkiskt påfund, och av våldsam karaktär som drabbar minoriteterna kraftigast.

Det är "vapnen" som styr världspolitiken. Den globalisering du Geta vill framhålla, är av kapitalistiskt börd, och är därmed inte giltig i den nya samhällsordning som naturen med tvång påtvingar oss att framkalla. Men krig gagnar den som har mest pengar att röra sig med, även om det i en krigstillstånd upphör tillfälligt så är forskningen kring nya vapensystem det allenarådande systemet för att säkra kapitalismens härkomst, vilket bara en del lever i säkerhet, medan andra lever i en otrygg förvissning om hur samhället ska se ut i framtiden!

Vars är världen på väg?
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 9 månader sedan #1265688 av Cosmos

Geta skrev: Topparna i socialdemokraterna vill ha mer invandring, trots att flera kommuner går på knäna på grund av dålig integration.


Nja, sossarna har ju nu diskuterat med Moderaterna om volymmål och minskad invandring generellt. Men förhandlingarna strandade och nu sitter S åter i Miljöpartiets knä. Detta lilla skitparti som har stöd av bara 3 procent dikterar helt politiken om migrationen som enligt dem, ska fortsätta ligga på extremhög nivå. Inget annat land kommer i närheten av denna volym.