Kan ångest och depression smitta andra?

Mer
3 år 3 månader sedan #1314485 av Cosmos
Det finns ingen motsättning mellan pengar och mående. Det är samma sak här. Mår man dåligt ( fast inte för dåligt) kan det underlätta att gå på bio, konsert eller teater. Man dras in i något annt för stunden och kan leva på det även efteråt. Böcker är det svårare med. Musik i hemmet kan också spela roll, det kostar dessutom inget om man har Spotify free (fast då är det reklam förstås). Att ladda ner tror jag tyvärr hör till forntiden. Jag brukade ladda ner musik och sedan bränna den för ett antal år sedan. Har många skivor från den tiden.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314492 av Geta
Att lyssna på musik i radion kostar inte mycket. Böcker kan man låna på bibliotek. Nu kan man även ladda ner film från bibliotket. Konsert kan man gå gratis på i kyrkan.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314496 av Cosmos
Jag tänkte väl mest på att komma hemifrån och att det kan underlätta. Om man inte mår så dåligt att man inte kan gå ut förstås. 
Mer
3 år 3 månader sedan #1314578 av krokus
Cosmos,
Jag menade ifall jag var tvungen att välja mellan att ha några miljarder på banken, och att må bra med bra relationer. Då väljer jag det sistnämnda. Men ja, det mesta i livet underlättar nog med en lite fetare plånbok. 
Mer
3 år 3 månader sedan #1314581 av memphis
Jag tror att depressivitet kan vara smittsamt.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314583 av Geta
Det tror jag också. En depressiv mamma kan ge narcissism till sina barn.