Kan ångest och depression smitta andra?

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1314407 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Kan ångest och depression smitta andra?
Till vilka då ska dessa undervisningar hållas och ägs rum? Så du tycker fattiga borde inte få skaffa barn?
Mer
3 år 3 månader sedan #1314411 av krokus
Alla borde få dessa undervisningar. Vet inte om du minns biologin från högstadiet? Rätt värdelös, iaf för min del. 

Nja, det underlättar såklart om föräldrarna har pengar. Men pengar är inte allt! 
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1314417 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Kan ångest och depression smitta andra?
Så du tycker att man ska undervisa alla yngre tonåringar om hur svårt det kan vara att klara av att bilda familj och vad som krävs för att bli bra föräldrar på högstadiet istället för såna som din kassa biologikurs? Är det så?

Pengar är långt ifrån allt för mej. Men ett nödvändigt ont. Pengar är roten nästan all ondska i världen. Visste du det? Är du medveten om det?
Mer
3 år 3 månader sedan #1314437 av krokus
Det är rätt tröttsamt när du försöker få andra Viskare att framstå som mindre vetande, begåvade och kunniga. 

Nej, jag menade inte att yngre tonåringar ska få lära sig om barn. Men det är tydligen roligt att få mig att framstå som helpantad. 

Nej, jag är inte kapitalist. Jag tycker inte att USA är ett bra exempel på hur ett land ska fungera. 

 
Mer
3 år 3 månader sedan #1314477 av Cosmos
I ett land som Sverige kanske inte pengar är allt men det är bara kanske. Vad är man utan pengar? Hur mycket frihet får man inte med pengar? Livet är betydligt enklare med pengar. De skapar förutsättningar för ett bättre liv. Resor, upplevelser, kultur, sport, att få ägna sig åt det man gillar, listan kan göras lång. Barn som växer upp i en akademisk miljö med föräldrar som tjänar någorlunda är har chansen till att lyckas betydligt mer än när motsatsen råder. 

Med detta sagt vill jag poängtera att jag inte tycker att mindre bemedlade inte ska skaffa barn. För många är barn en välsignelse oavsett vad man har på bankkontot. Men rent spontant kan jag tycka att man inte skaffar åtta barn om man lever på socialbidrag. T ex.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314481 av krokus

Cosmos skrev: Livet är betydligt enklare med pengar. De skapar förutsättningar för ett bättre liv. Resor, upplevelser, kultur, sport, att få ägna sig åt det man gillar, listan kan göras lång.

Ja jo. Bara det att kunna lyssna på musik kostar pengar. Om man inte laddar ned musik som mp3 förstås. Vet inte om det är så vanligt numera.

Pengar har en stor del i vissa personers liv, att pengar betyder mycket. Personligen har jag hellre hälsan i behåll och fina relationer, än pengar i överflöd. Som det är nu klarar jag mig.

Fast jag är innerligt trött på min smärta i kroppen och knoppen. Hade jag varit frisk och haft en hög inkomst, hade jag kunnat teckna en försäkring och gå före i vårdkön. Yay! Shit happens!