Kan ångest och depression smitta andra?

Mer
3 år 3 månader sedan #1314584 av Maxjohan1983
En karl som jobbar på lokal Coop. Vet inte om han är depressiv. Han brukade inte svara ens då man hälsar. 

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1314620 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Kan ångest och depression smitta andra?

krokus skrev: Det är rätt tröttsamt när du försöker få andra Viskare att framstå som mindre vetande, begåvade och kunniga. 

Nej, jag menade inte att yngre tonåringar ska få lära sig om barn. Men det är tydligen roligt att få mig att framstå som helpantad. 

Nej, jag är inte kapitalist. Jag tycker inte att USA är ett bra exempel på hur ett land ska fungera. 

 


Men hur kom vi in på mej? Lustigt för jag trodde vi pratade om föräldraskap och deras barn.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314675 av Admin1
Mot depression finns beteendeaktivering, som innebär att för att motverka depressionen gör man roliga saker. Om man vänder på det så borde en depressiv person, som berättar för andra om sina symptom kunna göra de med anlag för depression mer depressiva.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314749 av Maxjohan1983
Beror väl på hur pass deprimerad du är, om man slarvar med att byta blöja på barnet och sådana saker. Då bör man glatt lämna bort barnet till någon som orkar det. 

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1314758 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Kan ångest och depression smitta andra?
Jo precis maxjohan visst kan folk med psykiska sjukdomar kunna ge ett bra hem för ett barn. Vi har blivit så jävla nollade så dom flesta vet inte ens när man ska byta blöja. Folk behöver vakna upp. Dom flesta klarar av ett barn. Vad ska man annars göra? Men vid schizofreni är det nog mycket svårare men inte om man fick all stöd som man behöver för att klara det. Finns juh till och med psykopater som är bra föräldrar.

Jag vet iaf att jag skulle kunna klara av ett barn och jag tror verkligen fler skulle kunna oxå klara av det. Det är inte svårt. Jag har jobbat på dagis och förskola så jag vet vad jag talar om. Men jag skulle behöva då sluta med droger vilket jag aldrig kommer göra så jag skulle lämna bort barnet. Barnet kan få ett bra liv hos andra oxå.

Droger är min största kärlek här i livet går före allt och alla.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314759 av Klanggedin
Har lärt mig att jag var dåligt skodd för att hantera min psykossjukdom.. Nu har jag fått mer hjälp att hantera min situation men det har kommit med min nya läkare!