Är jag psykotisk? (gästpostning)

Mer
10 år 2 månader sedan #648049 av AnnKatarin

jonnaidamichelle skrev: Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Har skrivit ett långt brev som jag tänkte att min läkare och psykolog ska få läsa, innehållande allt om tankarna och rösterna, mina idéer om mediciner osvosv. Risken är att dom inte tror på mig den här gången heller, jag tror inte att dom kommer göra det


Tycker att det är jättebra att du har kunnat skriva ett brev till din läkare och psykolog! Det är ett stort steg att ta.
Tänker på dig och hoppas det ska gå bra! :hjärta

Ps! Välkommen som "fullvärdig" medlem!
Mer
10 år 2 månader sedan #648121 av jonnaidamichelle
Tack så mycket! Jag känner att det är det bästa sättet att uttrycka mig på, jag har väldigt svårt att berätta och förklara ordentligt så jag skriver istället. Har filat på det här brevet i veckor nu, jag hoppas att det blir bra!
Mer
10 år 2 månader sedan #648127 av jonnaidamichelle
Är jättetacksam för snabba svar, känner hur allting bara rasar omkring mig och jag känner mig så himla ensam.
Mer
10 år 2 månader sedan #648128 av Jesus/magnus
7e opiaten är ett sätt för Gud att hjälpa oss överleva
det är så viktigt att få terapi och medesiner när vi har det jobbigt
i våra liv.

kram!

/magnus.

John 8:31-32.
Mer
10 år 2 månader sedan #648165 av Nissegossen
Hej och välkommen till viska.se!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 2 månader sedan #648235 av Admin1
Jag får intrycket att rösterna ger dig ångest och om då borde ett antipsykotiskt preparat vara värt att testa. I första hand skulle jag nog välja Abilify, men Risperdal kan vara ett alternativ om nu det inte ger hormonella störningar. Abilify brukar förbättra socialförmåga och kan förbättra arbetsförmågan kanske också.