Tankesvårigheter

Mer
9 år 3 månader sedan #717032 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tankesvårigheter
Hej och välkommen klockan03!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Klockan03
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
9 år 3 månader sedan #717075 av Klockan03
Svar från Klockan03 i ämnet Tankesvårigheter

Jocke skrev: Är du säker på att du inte är bipolär kl.03? Du låter som om schizofreni vore en idé för dig? Bipolär som du beskriver det är när man har suicidala tankar eller ett mördarsymptom. Schizoaffektiv är snarare maniskt och kluven i sitt tankesätt? Ambivalens är ett starkt drag där. Men du är välkommen här i alla fall, för jag tycker mig skönja sympatiska drag hos dig som även vi förstår!


Jag har inte schizofreni, är för medveten för det. Blir självuppfyllande profetia om man läser för mycket, får vara försiktig. Vände mig hit för jag gärna inte talar högt om mina bekymmer. Kan gå illa då. Affektiva problem vet jag att jag har, men det är förändringen i tankarna som skett över lång tid som bekymrar mig lite mer i nuläget när jag trots allt är mer stabil utåt sett än på länge. Tankar som styr och ställer. Följer ingenting, men det inkräktar. Värst är det på nätterna just för tillfället. Är mycket lugn person. Här är man anonym hoppas jag.

Ledsen om jag skriver en del som kan tyckas vara motsägelsefullt från stund till stund. Skriver det jag känner, vet, tror och minns för stunden. Det ändras mycket och jag har svårt för tidsperioder. Tack för alla svar.

Nissegossen skrev: Hej och välkommen klockan03!


Tack, skall bara diskutera en period tills det löst sig.

(skrev svar men meddelandet försvann så fick skriva på nytt admin. Kanske blir dubbelpost med två olika svar, kan du kolla det tro?)
Mer
9 år 3 månader sedan #717101 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tankesvårigheter
Klockan03,

Hur gammal är du?
Mer
9 år 3 månader sedan #717112 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tankesvårigheter
Om ett meddelande försvinner, kan det löna sig att klicka på bakåtknappen på din webbläsare. Oftast kommer du tillbaka till det meddelande du höll på att skriva. Då kan du fortsätta där du var.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 3 månader sedan #717114 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tankesvårigheter
Eller ångra i Firefox, då får du tillbaka den senast stängda flik.
Den hittar du i anpassa och du högerklickar på menyfältet för att få fram den. Det går också att klicka på historik på verktygsfältet och där senast stängda flik.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Klockan03
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
9 år 3 månader sedan #717229 av Klockan03
Svar från Klockan03 i ämnet Tankesvårigheter

Geta skrev: Klockan03,

Hur gammal är du?


Jag vill inte avslöja min ålder. Men är vuxen och passerat den ålder då man som ung söker sin identitet. Söka sin identitet kan man visserligen göra hela livet, men du förstår nog vad jag menar.

Skall ligga lågt ett tag. Oavsett vad det är som sker så sker det. Det får passera.

Tack alla för svaren åter igen.

Ha det bra.