Tankesvårigheter

  • Klockan03
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
9 år 1 månad sedan #727889 av Klockan03
Svar från Klockan03 i ämnet Tankesvårigheter
Hallå igen.

Jag står i nuläget som sagt på 25 mg risperdal injektion. Det är lägsta dosen och jag stannar gärna på den dosen.

Trots att det är lägsta dosen så upplever jag ändå en plågsam rastlöshet och oförklarlig inre oro som jag är säker på att det har med medicinen att göra. Kan ju inte gå på lägre dos för att slippa dessa biverkningar, vad gör man då?

Någon som förstår vad jag menar med plågsam rastlöshet och oförklarlig inre oro? Försvinner det om man slutar med medicinen? :hugga
Mer
9 år 1 månad sedan #727900 av sonan
Svar från sonan i ämnet Tankesvårigheter
Vården tror jag kommer ge Klockan03 en diagnos inom autismspektrat, sen om detta är något av värde för personen ifråga vet ju inte jag.
Mer
9 år 1 månad sedan #727907 av mumrik
Svar från mumrik i ämnet Tankesvårigheter
Usch, mina tankar är helt trasiga...
Jag kan inte se på TV, film eller läsa böcker...känner mig jagad på nåt sätt, inuti.
Mer
9 år 1 månad sedan #727929 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tankesvårigheter
Klockan 3,

Rastlöshet är synonymt med gamla Depå Neuroleptika som fanns förr. Folk som låg inlagda på avd sprang fram och tillbaka i korridoren pga rastlösheten. I viss mån kan biverkningsmedicinen Akineton kanske hjälpa dig. Det är den medicin jag tagit längst med början 1974, alltså så lång tid som jag haft diagnosen Schizofreni. Jag kallar Akineton för min må bra medicin. Kanske är det så att resperidon har samma effekt som gamla depåneuroleptika, men jag har aldrig haft Risperdal som du.

Nu finns det även en annan diagnos och det är RLS vilket boten eller då lindringen är injektioner med järn. www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/ ... n/?ar=True

Jag tror dock, pga att sambandet mellan medicinen Risperdal är så signifikativ, att du begär Akineton utav din läkare. Akineton är mot stelhet pga att med medicinen kan man få Extrapyramidala besvär och medicinskt betingad Parkinsonism. Akineton är även en medicin mot Parkinson. Akineton verkar direkt på musklerna och gör dem förslappade och det är en skön känsla, därav att den är min må bra medicin. www.fass.se/LIF/product?docType= ... 130000048&

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 1 månad sedan #727931 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tankesvårigheter
Svaret på om du slutar ta medicinen, bör biverkningarna försvinna, men jag varnar dig för att göra det, då medicinen är adekvat och du behöver den. Ta Akineton och ev byt till annan medicin som inte lika accentuerat ger dessa biverkningar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 1 månad sedan #727932 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tankesvårigheter
Mitt förslag är att i stället byta till Abilify. www.fass.se/LIF/product?userType ... 0607006245

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum