S*l*u*t*a med neu r0 leptika

  • Åke
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 7 månader sedan #768909 av Åke
S*l*u*t*a med neu r0 leptika skapades av Åke
Hej!

Jag har tagit risperdal injektion 25 mg - 37,5 mg i ca ett år nu och dessförinnan tabletter. Kan bli ganska paranoid men tror inte jag lider av någon psykossjukdom. Vill komma i kontakt med mina riktiga känslor igen och inte känna mig begränsad av medicin längre.

Är samlad utåt sett men inuti stämmer det inte. Trött (sover för länge när jag somnat), rastlös, omotiverad och kommer inte i kontakt med känslor. Som om man hade en tvångströja i huvudet där tankarna inte kan leda någonstans utan att det tar stopp. Är trött på det faktiskt och känner mig inte hel som människa. Väldigt begränsad trots att jag kan uttrycka mig någorlunda som de säger på mottagningen.

Min fråga är hur man går till väga när man vill sluta med injektion. Går ju inte att trappa ner på samma sätt som med tabletter. Slutar man bara ta injektionen och den går ur kroppen långsamt? Vad kan man förvänta sig för utsättningssymptom?
Mer
8 år 7 månader sedan #768920 av lärjungenMatteus
Kom ihåg att visa gästfrihet, ty det har hänt att de som gjort det har haft änglar till gäster utan att veta om det.
Mer
8 år 7 månader sedan #768923 av Nissegossen
Hej och välkommen Åke.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 7 månader sedan #768995 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet S*l*u*t*a med neu r0 leptika
Det är svårt att säga hur länge effekten kvarstår med injektioner. T.ex Xeplion, som injiceras varje månad verkar ge skydd mot psykoser i 6 månader. Risperdal ges varannan vecka, så där kanske det är 3 månader. Avråder att avsluta medicinering på eget bevåg för 90-95 % får psykos då.

Abilify Maintena depåinjektion kan vara ett alternativ om du vill bli mer känslosam. Att ha känslor är inte alltid positivt.
Mer
8 år 7 månader sedan #768997 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet S*l*u*t*a med neu r0 leptika
Det behöver inte vara medicinen som ger de symptomen, det kan vara sjukdomen.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 7 månader sedan #769669 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet S*l*u*t*a med neu r0 leptika
Stämmer zoegas att känslorna kan bli avtrubbade vid schizofreni på grund negativa symptom.