Dryga ut sjukersättningen genom att arbeta åt privatpersoner

Mer
7 år 9 månader sedan #837930 av Geta
Nog för att jag är lite knubbig men jag kallas Geta. :rotfl :flag

Det är problem med att ha lösa pengar, där man fortfarande måste
betala med kontanter.
Mer
7 år 9 månader sedan #838008 av cecilia76
Jo, men jag menar att du som målar eller gör annan konst får håva in dessa sköna slantar. Vem vet, en dag säljer du din tavla för en större summa?
Mer
7 år 9 månader sedan #838009 av Geta
Då måste man vara en Lars Lerin eller en Lena Cronqvist.
Nyligen såldes den här tavlan för många miljoner:

Mer
7 år 9 månader sedan #838010 av zoegas

Admin1 skrev: Skatteverket har denna info:
Inkomster vid försäljning av vilt växande bär, svamp och kottar som man själv har plockat är skattefria till den del de inte överstiger 12 500 kr under ett beskattningsår. Beloppet är individuellt och gäller för varje medlem i en familj. Beloppet gäller de totala intäkterna av försäljning av bär, svamp och kottar.

www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/...ion/2014.2/2629.html

Vet att en del säljer direkt till allmänheten via annons och då får de nästan dubbla priset än att sälja till uppköpare. Talade med en bäruppköpare och han sa att det var mest lärare, som sålde bär.

Fatta med kottar man får för 12500

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
7 år 9 månader sedan #838011 av zoegas

Gäst skrev: Off-topic igen men,

läste en nyhet att runt år 2030 kommer det kanske bli ett totalt kontantlöst samhälle i Sverige eftersom bankerna kommer allt eftersom att sluta med kontanthanteringen.

Hur kommer då kriminella att organisera sina ekonomiska intressen?, eftersom kriminella kör ju oftast med kontanter för att sedan pumpa in kriminella svarta intjänade pengar i en laglig verksamhet för att tvätta pengarna till vitt lagligt kapital.

Valuta som bitcoins.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
7 år 9 månader sedan #838012 av Geta
Det har länge varit tyst om bitcoins.