Dryga ut sjukersättningen genom att arbeta åt privatpersoner

Mer
7 år 9 månader sedan #838015 av zoegas
Jag köper knark med bitcoins

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Gäst
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 9 månader sedan #838028 av Gäst

Gäst skrev: Varför får de brukare som arbetstränar åt kommunen skattefri rehabiliteringsersättning? Vem och vilken lag bestämmer sådant?

Måste en brukare deklarera rehbiliteringsersättningen i deklarationen varje år som kommunen betalar ut?

Varför får inte kommuner konkurera med näringslivets företagare? Har näringslivet monopol på företagande?

Varför kan inte kommuner med dagverksamhet höja rehabiliteringsersättningen och betala skatt samtidigt?


BUMP!
Mer
7 år 9 månader sedan #838092 av Admin1

Gäst skrev: Tolkar jag rätt eller fel?

Alltså under 1000kr alltså 999kr får man tjäna utan att själva givaren/betalaren behöver betala skatt och arbetsgivaravgifter men att själva:
"Mottagaren (av pengarna) ska själv deklarera beloppet i sin årliga inkomstdeklaration".

Menas det då att mottagaren av pengar för ett utför arbete oavsett hur litet storleken på beloppet är under ett helt år ansvarar för att även små inkomster oavsett hur små beloppen är ska skattas genom att deklareras i den årliga inkomstdeklarationen?


De menar att de blir uppmärksamma först på att du haft en inkomst om du tar upp den i din inkomstdeklaration.
Mer
7 år 9 månader sedan #838203 av cecilia76

Geta skrev: Nog för att jag är lite knubbig men jag kallas Geta. :rotfl :flag

Det är problem med att ha lösa pengar, där man fortfarande måste
betala med kontanter.


Hehe!! Skyller allt på stavningskontroll på telefonen ;)
Mer
7 år 9 månader sedan #838430 av krokus

Geta skrev: Hur ska kyrkorna få in kollekt?

Idag såg jag en man som sålde Situation Stockholm, som hade en skylt där det stod "Jag tar emot Swish".

www.nordea.se/privat/vardagstjanster/int...l-telefon/swish.html
Mer
7 år 9 månader sedan #838431 av Nissegossen
Fungerar inte i sommar om du handlar på nätet. www.expressen.se/dinapengar/swis ... -i-sommar/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum