rädsla för psykisk sjukdom

Mer
19 år 1 vecka sedan #12277 av Madball
Ja ok...men det var väl fortfarande väldigt dyrt? Jag är student och de där summorna är ju helt omöjliga för mig.
Mer
19 år 1 vecka sedan #12278 av Equivocal
oups glömde skriva att jag är "kajsa"
Mer
19 år 1 vecka sedan #12279 av Equivocal
det som är bra med KBT är ju att det är en ganska kort tid du går i terapi. psykodynamisk är ju som sagt mer djupgående och tar därmed längre tid.

se det som en investering, kanske får du hoppa över bion eller något annat men inte för alltid.

Annars kanske det finns nån du kan låna av? eller hör där du bor vad som finns och hur mkt det skulle kosta...
jag vet att på vissa ställen kan det vara billigare..

Jag vet ju själv hur det är att vara student men man måste prioritera sin egen hälsa!

hoppas du kommer på ett sätt!
  • Linnea
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 vecka sedan #12296 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet rädsla för psykisk sjukdom
Man har ju högkostnads skydd också om man går via landstinget....
Jag har föresten fått bra stöd och hjälp av en systemisk terapeut:) Och en alternativ terapeut. Du får nog känna efter vad som skulle passa just dig. personkemin är ju också viktig.
Mer
19 år 1 vecka sedan #12302 av tryskey
fast går man till någon på en öppenvårdsmottagning kostar det bara 70 kr gång... iallafall där jag går.
Fast du har rätt, köerna är långa...
Mer
19 år 1 vecka sedan #12328 av Harriet
Hejsan!
Jag går i psykodynamiskt inriktad terapi sedan drygt ett år tillbaka..... fick stå i kö flera år..... min läkare sa att jag skulle få gå förbi kön.... men han ändrade sig.... ansåg att jag inte var mogen för det.....
Jag måste få säga att alla års väntan har.... ja. jag tycker att det har varit värt det.... jag har stort förtroende för min terapeut och tillsammans tror jag att vi kommer att lyckas med stordåd. Det är dock en lång process.... det kommer att dröja många år till jag är återhämtad..... men tack vare min terapeut tror jag att det är möjligt..... jag kanske inte är kroniker trots allt!
Till er som måste betala er egen terapi kan jag bara säga: Det är värt det!
Har ni absolut inte råd....ja då finns det inte mycket annat att göra än att ställa er i kö...