Någon som vet? Hjälp en liten vilsen tonåring...

Mer
17 år 10 månader sedan #41789 av tryskey
alltså egentligen själva grejen med hypokondri är att visst jag kanske är det men jag kan fortfarande inte veta när jag är sjuk på riktigt och inte bara inbillar mej det. "just because you're paranoid don't mean they're not after you" eller hur?

Jag har börjat läsa din självbiografi, aspergergirl, och jag undrar att inte minnas nånting från sin barndom, är det "ett tecken" på asperger?
Mer
17 år 10 månader sedan #41791 av Aspergergirl

Gäst skrev:
Jag har börjat läsa din självbiografi, aspergergirl, och jag undrar att inte minnas nånting från sin barndom, är det "ett tecken" på asperger?


Nej det tror jag inte. /A
Mer
17 år 10 månader sedan #41792 av tryskey

Aspergergirl skrev:

Gäst skrev:
Jag har börjat läsa din självbiografi, aspergergirl, och jag undrar att inte minnas nånting från sin barndom, är det "ett tecken" på asperger?


Nej det tror jag inte. /A


Jag har nog verkligen inte asperger syndrom
Mer
17 år 10 månader sedan #41793 av Aspergergirl
Det låter bra för det är inget roligt tillstånd. /A
Mer
17 år 10 månader sedan #41795 av tryskey
Jag förstår det av din självbiografi... men jag måste säga att mycket av det där känner jag igen hos mig, men det finns saker som är ganska tydliga som jag absolut inte har problem med. Jag förstår exempelvis vad människor menar med specifika ansiktsuttryck, jag tror inte att jag missförstår mer än andra... men det jag inte förstår är när räknas man som sjuk? är det när man lider?
Mer
17 år 10 månader sedan #41796 av Aspergergirl
Om man blir så påverkad av något att ens liv blir handikappat är det nog dags att söka vård. Är besvären så lindriga att det inte ger ett handikapp av något slag är du nog inte sjuk. Vid schizofreni (som jag dock inte tror att du har) är det många som inte har sjukdomsinsikt och får först vård sedan problemen blir märkbara av utomstående. Det är många med schizofreni som inte själva tycker att de är sjuka när de är mitt i en psykos. /A