Varför hade profeten Muhammed så många bilar?

Mer
8 år 3 månader sedan #804409 av sodergardfia
Tror jag också.
Mer
8 år 3 månader sedan #804412 av Zoidar
De flesta muslimer är väl ok, men man behöver inte hålla med om deras religion för det.

Anchored in Christ ✟

Mer
8 år 3 månader sedan #804418 av sodergardfia
Nej. Det är skillnad på religion o människa. Man kan ha fel men vara bra ändå. Och man får tycka och tro som man vill annars är det diktatur. Men detta betyder GIVETVIS INTE att alla har rätt i allt. Det finns sanning OCH osanning.
Mer
8 år 3 månader sedan #804419 av zoegas
Man kan vara bra muslim och man kan vara dålig muslim. Finns muslimer som dricker öl och äter bacon. Precis som det finns kristna som sitter i fängelse för diverse peddogrejjer etc. Men en sak har dem alla gemensamt både kristna och muslimer, det är att dem är förvirrade.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 3 månader sedan #804421 av IngeF

sodergardfia skrev: Tycker inte man ska skämta om Muhamed eller andra religiösa gestalter. Det gäller alla religioner.
Man ska inte heller dra skämt som upprör/utpekar någon folkgrupp.

Man må skille skarpt mellom å respektere personer på den ene siden, og personens meninger på den andre. Om noen mener at skapelsesberetningen er vitenskapelig faktum, fortjener ikke det respekt. Man må likevel tolerere at noen mener dette. Er man kristen, er man dog også reelt sett forpliktet til å gå ut å gjøre alle folkeslag til sine, etter misjonsbefalingen. Dessuten henger jo etnisitet sammen med kulturelle praksiser, uakseptable så vel som akseptable, så det er neppe like enkelt som det høres ut til.
Mer
8 år 3 månader sedan #804424 av IngeF

Richard skrev: Nej, jag har inget emot de flesta muslimer, de är bra människor. Men de här extremisterna... ISIS, al-Shabaab, Boko Haram, al-Qaida o allt vad de heter... Man blir så förbannad när man ser deras grymheter, har nån gång råkat se någon brutal avrättningsvideo, o fan vad jag mådde dåligt!

Jag hänger som säkert en del vet, också på forumet Flashback, o där hetsas det en hel del mot muslimer i allmänhet. O som kronan på verket är mitt alias där "Mulla Krekar", efter extremist-mullan i Norge.


Men det är kul att driva med de som försvarar t.ex. ISIS, att göra typ såna här bilder... (Men man bör nog vara lite försiktig...).

***censur***

At det finnes gode muslimer, og gode kristne, skyldes jo slett ikke at verken Kristendom eller Islam er bra. Det er snarere på tross av den slags overtro.