IQ

Mer
5 år 7 månader sedan #1092678 av Geta
Svar från Geta i ämnet IQ
Än mindre skriva på Viska.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 7 månader sedan #1092679 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet IQ
Förutom matematik, så ligger nog min iq på ca 90 tror jag?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1092682 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet IQ
Hehe.. ispegelland... jag respekterar din ärlighet!!

Nej, det där med IQ test det handlar bara inlärning sedan barnsben. Många föräldrar låter små barn(2-3 år) traggla IQ test. Å sedan under hela barndomen! Det enda mina föräldrar ville med mig var att jag skulle lära mig matte då jag var kring 5 år så då räknade jag redan på med miniräknare. Annars var det bara lek. Många smart personer är förstörda människor. Inte så glada då det under hela deras barn dom haft krav från deras föräldrar att prestera. Och aldrig fått leka eller ha roligt!

Dessa är ibland totalt dränerade då dem är vuxna. (världens smartaste genom tiderna blev deprimerad som vuxen å dog 46 år gammal!)

Annars läste jag en artikel omen grupp lågbegåvade på IQ test som psykiatriker lärde hur dem knäcker IQ testen. Å i princip alla av dessa fick GEni resultat tillslut.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
5 år 7 månader sedan #1092683 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet IQ
När jag mönstrade och hade ett samtal med psykologen frågade hon om jag ville veta min IQ, jag svarade nej det behövs inte :rotfl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 7 månader sedan #1092688 av Geta
Svar från Geta i ämnet IQ
Vågar inte ta reda på min IQ. Det är så definitivt.
Mer
5 år 7 månader sedan #1092689 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet IQ
Vet om en kille som är forskare i någon slags biokemi, typ. Han sa att han blivit testad som barn men att han misslyckades totalt för att han målade ubåtar och flygplan på sitt test. Han säger att det sämsta man kan göra är att låta sig testas för det ända som händer är att folk tror att man klarar si och så mycket och att det egentligen inte finns någon i det verkliga världen som frågar efter ditt resultat på IQ-test hur väl professionellt det än är utfärdat.