IQ

  • Lester
  • Besökare
  • Besökare
5 år 7 månader sedan #1092828 av Lester
Svar från Lester i ämnet IQ
Det enda man behöver är att tänka lite extra för att få högre poäng på IQ test! Men det betyder inte man har högre iq! Jag känner flera med hög iq som inte lyckas med sitt liv!
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1092829 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet IQ
I dom dataspelen jag spelar är det mycket logiskt tänkande! Jag fattar ganska snabbt rent allmänt vad som ska göras för att gå vidare! Men då måste jag ha lugn omkring mig! Yttre stimuli försämrar min logik pga stress! Jag är smartare när jag träffar människor än via skrift!

Men när det gäller dataspel vill jag vara själv!
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1092832 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet IQ
IQ säger nått om hur bra du är på att hantera komplexitet. t.ex. svåra teorier men man måste ha andra förutsättningar för att kunna vara produktiv och en variabel är stresskänslighet och en annan är koncentration vilka ofta är problemområden för dom med schizofreni.

-"Not everyone who works hard is rewarded. But! All those who succeed have worked hard!" -Kamogawa Genji, Hajime no Ippo
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Klanggedin.
  • Lester
  • Besökare
  • Besökare
5 år 7 månader sedan #1092835 av Lester
Svar från Lester i ämnet IQ
Ja hög IQ innebär att förstå teorier som är omöjligt för en normal begåvad att förstå! Att vara produktiv är inte så viktigt när man lever med psykisk ohälsa som tex schizofreni så som mallen i samhället ser ut, det viktigaste är att må bra! Vi har semester på heltid och livet ut då har man tid att pyssla om sig själv och sina intressen som tex dataspel! Eller samla kuponger!
Mer
5 år 7 månader sedan #1092842 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet IQ
Jag har en taskig självkänsla när det gäller intelligens för att jag inte tycker jag gör det jag ska eller producerar och är duktig.. För mig ligger det en värdering i schizofreni som säger att man är dum i huvudet eller inte är kapabel till något men jag är kapabel. Problemet är att de bevis som finns för detta inte är allmänt accepterade ur samhällsvinkling. Asså ingen bryr sig om någon som inte kan bidra, man måste ge något tillbaka. Det är iaf hur jag ser det :(
Mer
5 år 7 månader sedan #1092843 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet IQ
Jag finner det mest negativt att vara intelligent. Lagom är bäst.