Dåligt minne.....

Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1224137 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dåligt minne.....
Många äldre personer med demens kan antagligen var djupt deprimerade.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Geta.
Mer
4 år 2 månader sedan #1226421 av Richard
Svar från Richard i ämnet Dåligt minne.....
Jag har dåligt närminne. Ofta att jag glömmer tygkassen när jag ska gå till affären då plastpåsarna kostar multum, en del gånger har jag glömt mina glasögon, en gång kom jag på att jag glömt plånboken när jag stod i kön på Systembolaget. Jag glömmer ofta saker som jag tänkt köpa i affären, skriver aldrig listor då jag tror jag ska komma ihåg det...

00-talet är nästan helt bortsuddat ur minnet av antingen ECT-behandlingarna eller benzoknaprande. Men det är skitsamma, jag vet i.a.f. att jag mådde dåligt. Men har skrivit ca 25 000 inlägg på Flashback som kan hjälpa till att minnas saker. Men under 10-talet var det bättre.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1226424 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Dåligt minne.....
glömmer ofta något ibland när jag handlar, inte så sällan det viktigaste(för stunden är ju det man håller på med viktigast iofs) som typ dasspapper eller kaffe. skriver i princip aldrig listor för att handla, bor nära affären också, men det hade nog lönat sig så behöver man inte gå till affären så ofta. när jag bodde längre ifrån skrev jag listor iaf.

jag har mitt kreditkort i samma fodral som jag har mobiltelefonen. sällan jag glömmer den.
sen har jag en blåtandskoppling till nyckelknippan som jag precis inhandlat, kanske att den kommer till nytta någon gång då jag flera gånger har gått fram och tillbaka i lägenheten och letat efter nycklarna(eller mobiltelefonen), när det varit bråttom iväg på något. senast när polisen körde mig till rättegången faktiskt.
Mer
4 år 2 månader sedan #1226427 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dåligt minne.....
Skriver alltid en lista innan jag går till mataffären. Skriver varorna i den ordning som de finns i affären. På måndagarna släpper ICA veckans extrapriser.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1226436 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Dåligt minne.....
Memphis av vad du skrivit nu ett tag verkar du deprimerad. Hygienen hänger liksom inte alltid med då. Jag har inte duschat på ett par dagar nu...
orkar inte...även att jag gått med Loppan och blivit svettig...byter bara till torra kläder....äckligt. Tänderna borstar jag 99 gånger av 100 det är som ett tvång hos mig. Och medicinerna tar jag. Men några dagar att man missar det ena och det andra är inte så farligt, en del duschar inte på månader. Inte så kul att vara i samma rum som dem. För dig memphis som alltid är noga med hygienen är det nog snarast ett tecken på depression. Och hos mig. Jag beundrar dig för att du orkar gå ut med dina hundar och ta hand om din mammas djur. Det är stort gjort.

Mina 20 sjukdomsår är som raderade ur minnet. Kommer bara ihåg saker som verkligen sticker ut, husbyggen, Australienresan...Lever mycket i nuet.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1226443 av Richard
Svar från Richard i ämnet Dåligt minne.....
Jag blev påmind nu när jag läste tråden, att jag köpte en deodorant förra veckan, men den är puts väck! Har kollat överallt, men så blev jag sugen på kyckling- o räksallad, så jag gick nyss till ICA o köpte ca 1 kg Picadeli plocksallad, o frågade om de hade hittat en kvarglömd deodorant, men nä... Jag fick köpa en ny, den kostar ändå ca 40 kr.

Köpte glass också... :groovy