Efter psykos - vaddå?

  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #39282 av
Svar från i ämnet Efter psykos - vaddå?
Går dom här katastrofkänslorna över, eller får man ha kvar dom ?
  • David
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #39285 av David
Svar från David i ämnet Efter psykos-vaddå ?
hej
Mina erfarenheter efter psykoser är att det tar tid att Komma över alla dessa biverkningar (?) . Ju längre man är utan psykos ju bättre blir man (MEN tyvärr) Depressionen slår hårdare vid nästa skov.
Mer
17 år 11 månader sedan #39287 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Efter psykos - vaddå?
Hej kan bara säga hang in there...Det gör jag varje dag...Är nu snart ett år sedan jag kom ur min psykkos..Har dock alltid en rädsla att det skall hända igen..Men har Abilify,zeldox och zyprexa en bra kombination till mig..Katastrof känslor får jag ofta såsom panik...då har jag Sobril...Vet att det är galet att behöva medicinera bort men vad gör man...Lycka till
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #39291 av
Svar från i ämnet Efter psykos - vaddå?
Hej!
När ni sover sådär länge, känner ni då att ni är trötta fast att ni går upp? O har ont i huvudet ? Jag kan typ sova lika läng som er på nätterna, men jag känner mej aldrig utvilad, utan går upp när jag "normalt" var utvilad tidigare. Så jag kan gå upp vid hal åtta på morginen och även vid halv två och känner ingen skillnad. Plus att jag alltid har sån jäkla huvudvärk när jag går upp..
mvh Lina
Mer
17 år 11 månader sedan #39293 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet Efter psykos - vaddå?
Ja, Lina jag har det exakt som du, känner mig aldrig riktigt utvilad och pigg hur mycket jag än sover. För min del är det bara en sak som hjälper och det är att dricka kaffe, då blir jag lite mer alert.
  • oOo
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #39297 av oOo
Svar från oOo i ämnet Efter psykos - vaddå?
katastroftankar,åmngest, svårt att komma igång med saker, överdrivet sömnbehov, koncentrationsproblem, trötthet, vetifan hur man ska bli av med detta, inte varit psykotisk på 5 år men dessaa eftersymptom är lika handikappande och det finns ingen medicin i världen som biter. (iaf har ingen av de ca 15 mediciner jag testat hjälpt speciellt mycket)