Efter psykos - vaddå?

Mer
17 år 11 månader sedan #39275 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet Efter psykos - vaddå?
Aha, nu förstår jag lite mer vad du menar! Jag har också upplevt mycket övernaturligt och religiöst. Halva min psykos handlade om andar och demoner och andra halvan om att vara förföljd. Jag tror fortfarande att det andliga jag har upplevt var på riktigt, jag tror att dessa varelser som uppsökte mig verkligen existerar, men läkarna tror ju förstås att det bara är vanföreställningar. Hur som helst har medicnen klippt av mina förbindelser till andevärlden, ibland är det skönt, men ofta saknar jag det. Jag fick information från andarna som jag inte längre har tillgång till.
Mer
17 år 11 månader sedan #39277 av Frizze
Ja, det kan jag fatta att du saknar.. fast det måste vara rätt otäckt samtidigt. Jag vet inte vem det va men det var någon stackare (kanske var det du? jag minns inte) som skrev att hon hörde röster som kom från några barn som sa att dom var i evigheternas dal eller något och att dom ville att hon skulle ta livet av sej så dom kunde ses där.. Hemskt tycker jag.

Men det är tragiskt tycker jag för dom som verkligen får leva med sådant här och psykiatrin tror ju absolut inte på några andemakter. Säger man det blir man väl antagligen inlåst längre.. Hur reagerade dom när du sa det då?
Mer
17 år 11 månader sedan #39278 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet Efter psykos - vaddå?
Nä, det var inte jag som hörde barnens röster, det låter ju läskigt. Det är klart att jag har haft väldigt obehagliga upplevelser också, tex när demoner har klättrat på mig när jag har varit i transtillstånd mellan vakenhet och sömn. Däremot har jag inte blivit lika rädd när jag har sett dem i vaket tillstånd, de har liksom befunnit sig i sin del av tillvaron och jag i min, det är som om gränsen mellan det andliga och materiella har blivit tunn.
Mer
17 år 11 månader sedan #39279 av Frizze
dasdfa asf
Mer
17 år 11 månader sedan #39280 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet Efter psykos - vaddå?
När du har haft dina upplevelser av att falla ur kroppen, har det varit när du har sovit/drömt eller när du har varit helt vaken?
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #39281 av
Svar från i ämnet Efter psykos - vaddå?
Jag har också mycket katastoftankar med panikinslag. Precis som du säger tror jag att det kommer ske olyckor. Broar rasar om jag går över, bilolyckor mm