Försämrad intelligens

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1139731 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Försämrad intelligens
Den har jag redan läst! Men den senaste länken jag skickade in, är väldigt upplysande. Men trots att jag tränat i flera år, så märkte jag ingen direkt märkbar effekt! Det enda effekt jag har märkt är när känslor korrelerar med ens språkförmåga, då hittar hjärnan argument och motivation att söka samförstånd med andra!

Känner att jag har en vassare logik tack vare, att känslorna får en chans att lufta sig mot en mottagare! Därför tror jag, att social färdighetsträning är det viktigaste instrumentet att hitta sin "dignity" i livet! Och att man får en feed back för sina frågor.



Har vi en suddig identitet?

Såg en oerhört intressant program om filosofi på axess! Två äldre filosofer dryftade främst Spinoza och Leibniz, givetvis med omnämnanden av andra betydelsefulla filosofer efter renässansen kan man väl säga?

Man kan ytterst säga, att egen fri vilja ej kan uppnås genom sin projektion av att man anser sig vara fri i antingen andlig eller materiell synvinkel, men låt oss säga att dessa två egenskaper inte existerar var för sig eller gemensamt utan stöd av ngt som kan kallas icke existensiell, lågt räknat så beskrivs denna egenskap som Gud eller döljs genom flera andra element såsom natur och det underförstådda som aldrig kan uttalas i dess rättvisa bredd såsom varande en icke accepterad fenomen som alltså kan styrka ens handling, vilket tyvärr kan ha kriminella avsikter för att bekräfta ens vara!

Men hörsel är tyvärr en skarp sinne, som kan användas av regelrätta skarprättare i helt otydliga termer, bara för att människor professionellt inte kan åberopa jäv, utan försvarar felaktigt sin egen retorik.

fof.se/sites/fof.se/files/styles/f/publi...30.jpg?itok=G2s8c2zL

Om ni har problem med bilden, så kan ni kopiera länken och googla på den, då ska ni se en hatt med tummen upp och ned.

Annars håller jag inte med om att filosofi är flummigt!

Vars är världen på väg?
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Jocke.
Mer
5 år 1 månad sedan #1139825 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Försämrad intelligens
Norges trolig ledende sexolog sa en gang til meg at sex ikke har noe med kognisjon å gjøre...
Mer
5 år 1 månad sedan #1139851 av Geta
Svar från Geta i ämnet Försämrad intelligens
Vår svenska sexolog Malena Ivarsson är rolig. Hon gästade Fråga Doktorn i TV för ett år sedan.
Mer
5 år 1 månad sedan #1139855 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Försämrad intelligens

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 1 månad sedan #1139930 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Försämrad intelligens


Vad har nu sexologer med filosofi och försämrad intelligens att göra? Min avsikt med att införa känslor i den kognitiva sfären var att logik inte alltid är relevant att luta sig mot! Om det nu antyds av vissa att jags kulle behöva en sexolog, så tycker jag dem framhäver sina egna tillkortakommanden på ngt tacksamt byte!

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 1 månad sedan #1139934 av Geta
Svar från Geta i ämnet Försämrad intelligens
Vem behöver inte en sexolog? :rotfl