kan kognitiva symptom försvinna?

Mer
4 år 8 månader sedan #1176696 av Geta
Vad har du för kognitiva problem? Själv hade jag svårt med tänkande och hade negativa symtom. Det har blivit bättre. Upplever inte att det är så svårt att tänka längre och är småglad mesta tiden.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176698 av Slyngelsnubben

Geta skrev: Vad har du för kognitiva problem? Själv hade jag svårt med tänkande och hade negativa symtom. Det har blivit bättre. Upplever inte att det är så svårt att tänka längre och är småglad mesta tiden.


Det känns bra att höra, har svårt med koncentrationen missar ständigt viktiga detaljer sen är mitt arbetsminne botten, jag gick från max till 1 typ. Har väll nästan bara negativa symptom egentligen därför går det bra med en låg dos neuroleptika, hade bara vanföreställningar när jag var sjuk...
Mer
4 år 8 månader sedan #1176701 av Slyngelsnubben
Hur klarar man leva på sjukersättning när man bara har garantin undrar jag också...
Mer
4 år 8 månader sedan #1176702 av Geta
Har man inte garantipension + bostadstillägg?
Mer
4 år 8 månader sedan #1176706 av Nissegossen
Har varit upp i landet där på platsen finns en gammal kyrka i trä, vid en gammal offerkälla en flicka föddes nära där jag tror det var tvillingar och flickan skulle de inte ha, då det var dåligt med mat så de lade henne vid källan. familjens hund utan deras vetskap tog och bar tillbaka flickan då fick hon stanna och hon gjorde mycket för bygden som vuxen även därför kyrkan står där. Hon var en stark kvinna

Detta var inom kyrkan och han vi var betalande gäster hos var en pensionerad barnläkare i Norrland som han sade det var karta och kompass som gällde.

något spökar i skallen Skaga?

Hittade på det
www.vastarvet.se/kunskap--fakta/sanninga...er/skaga-offerkyrka/

sv.wikipedia.org/wiki/Skaga_stavkyrka

missmagicgirl.wordpress.com/2012/05/04/s...-hednisk-offerplats/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 8 månader sedan #1176708 av Amandara
Cosmos, jag fyller 50 år i höst. 20 år i sjukdomsträsket. Men jag har min familj, målarverksamheten, Peer projektet där jag kan göra lite nytta och tjäna lite pengar, min hund och bra kp och läkare. Ska få gå KBT för min beroendepersonlighet.