kan kognitiva symptom försvinna?

Mer
4 år 8 månader sedan #1176631 av Drummer
Anders Hansen lägger stor vikt på motion och träning för ett bättre liv.

Om man motionerar med promenader så kan det ta upp till 4 veckor tills man mår bättre.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176634 av MsTibbs
Jag är trögfattad jämfört med innan. Den som inte tror mig kan titta på mitt betyg; ettan i gymnasiet toppbetyg. Tvåan blev jag sjuk och fick knappt godkänt i nått. Trean försöker jag desperat läsa ikapp....
Mer
4 år 8 månader sedan #1176639 av Amandara
Jag hoppade av gymnasiet. Kunde inte koncentrera mig. Fick dåliga betyg. Jobbade ett halvår. Gick folkhögskola två år för att läsa in gymnasiet natur. Hämtade mig och fick högsta omdöme. Pluggade mat nat på Umeå universitet. Var slak och drack massa whisky - hoppade av. Jobbade några månader. Pluggade ekonomi, svängningar, hoppade av. Hade gett upp plugg när jag skrev 1.8 på högskoleprovet. Kom in på sjukgymnast, tyckte det var intressant och klarade utbildningen. Läste på Läkarlinjen, blev akut sjuk och hoppade av. Resten är psykfallshistoria.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1176645 av Cosmos

Nissegossen skrev: Fråga har du extrapyramidala biverkningar av Parkinson typ? Jag har det, mina händer kan inte längre forma min underskrift. Min finmotorik är helt utslagen

Sedan var det så att när jag skulle ge ett dräpande svar kom det efter 10min blev förbannad jag kämpade en gympa med hjärnan, nu kommer mitt svar sekunden efteråt. Enbart träning och då är du inte längre trög i skallen

Ja, jag har extrapyramidala biverkningar i form av tremor och myrkrypningar i benen.

Amandara skrev: Jag hoppade av gymnasiet. Kunde inte koncentrera mig. Fick dåliga betyg. Jobbade ett halvår. Gick folkhögskola två år för att läsa in gymnasiet natur. Hämtade mig och fick högsta omdöme. Pluggade mat nat på Umeå universitet. Var slak och drack massa whisky - hoppade av. Jobbade några månader. Pluggade ekonomi, svängningar, hoppade av. Hade gett upp plugg när jag skrev 1.8 på högskoleprovet. Kom in på sjukgymnast, tyckte det var intressant och klarade utbildningen. Läste på Läkarlinjen, blev akut sjuk och hoppade av. Resten är psykfallshistoria.


Man blir så uppgiven när man läser hur du har kämpat Amandara och ändå inte lyckats komma in på banan. Om man får fråga; hur gammal är du?
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176669 av Klanggedin
Fan.. Hade inte fattat vad det innebär att få högt på högskoleprovet innan.. Har läst nyligen om fördelningen och hur jag själv ligger till.. :()))))
Mer
4 år 8 månader sedan #1176693 av Slyngelsnubben
Jag skall väll iaf försöka har jag bestämt nu skall bli spännande och se hur gravt jag skall misslyckas eller kanske inte vem vet innan man provar, jag hade en toppkarriär med hög lön som jag skulle starta 3 dagar innan jag skulle börja blev jag sjuk