kan kognitiva symptom försvinna?

Mer
4 år 8 månader sedan #1176710 av Skellington
Amandara, du måste ha en massa kunskap att dela med dig till dina medmänniskor. Det är imponerande allt du har läst.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176715 av Amandara
Tja...sjukgymnastik kommer jag ihåg en hel del av. Det intresserade mig. Utbildningen hade ett holistiskt synsätt och det var viktigt för att jag skulle trivas. Rehabkunskap har jag haft nytta av i min sjukdom och nu som Peer. Men jag får inte extra lön för att jag har en rehabutbildning med holistiskt perspektiv, även om Peer projektet bygger på just de kunskaperna. Men man får väl vara nöjd att man är efterfrågad överhuvudtaget. Som psykfall är man annars inte mycket värd i samhället. Tärande på statskassan. Ekonomi och mat nat kommer jag inte ihåg något av just.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176719 av Skellington
Får jag fråga vrf du hoppade på läkarprogrammet? Du sa att du trivdes med sjukgymnast och klarade hela utbildningen. Fick du inget jobb el?
Mer
4 år 8 månader sedan #1176722 av Amandara
Jag klarade av att plugga med den frihet det gav att ansvara själv för att man var i skolan och tog till sig av kunskapen. Vara inlåst på ett jobb 7-16 kändes läskigt. Jag tänkte jag pluggar lite till när jag väl kommit igång. Läran om människan passade mig och kändes meningsfull. Det enda jag skulle kunna tänka mig att jobba med som sjukgymnast var vårdcentral. Sluten avdelning med mycket gullegull nej tack. Ändå jobbade jag på sluten avdelning för det var de jobb som fanns att få. Och kände mig helt malplacerad. Är inget socialt geni utan går mer på kunskap och uppgjorda riktlinjer.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1176725 av Skellington
Okej, tack för svar Amandara. Lycka till med dina nuvarande projekt!
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Skellington.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1176859 av Admin1

Cosmos skrev: Ja, jag har extrapyramidala biverkningar i form av tremor och myrkrypningar i benen.

Vilket antipsykotika har du och dos? Sådana biverkningar är ofta dosberoende.

Om man har lägsta sjukersättningen får man bostadstillägg och upp mot 97 % av vad hyran kostar, men max 5000 kr/mån.
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.