Trött på demens

Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1264417 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Trött på demens
Gissar ingen blir illa berörd här av mardrömmar. De flesta här har varit med om trauman som satt sina spår. Jag vill dessutom säga att det var skönt att prata ut om att jag blev polisanmäld här på viska. Det är några år sedan nu jag gjorde det. Det hjälpte oerhört. Och nu har jag helt lagt den incidenten bakom mig. Det var nog bara jag som brydde mig om det. Jag förstorade upp det helt enkelt.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264424 av Pg
Svar från Pg i ämnet Trött på demens
Nej kanske inte, ja jag drömde jag skulle bli avrättad i alla fall fast sen sa dom att
jag inte skulle bli det, fast sen skulle jag bli det ändå efter ett tag. Jävligt dryg dröm.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264428 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Trött på demens
Jag drömmer också liknande sådana drömmar. Jag tror det är normalt.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 9 månader sedan #1264433 av Pg
Svar från Pg i ämnet Trött på demens
Ja för schizofrena är det nog normalt, fast för andra är det nog inte lika normalt.
I alla fall det är det värsta med min sjukdom just nu, sen har jag andra symptom
också såklart!
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1264460 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Trött på demens
Jag förstår att det är jobbigt. Annars har jag läst att många människor är rädda i drömmar och det tyder på att den empatiska förmågan fungerar. Vi får kämpa på helt enkelt! Har du fiskmåsminne med?

Jag undrar lite om det ligger nåt i att det är dissociationsproblem som gör att minnet blir dåligt? Det som fungerade efter min första psykos var dagliga aktiviteter, samtal och att ha ett schema varje vecka. Då fick jag tillbaka minne efter cirka 9-12 månader. Men sedan hade jag ju mega psykosen nummer två.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264474 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Trött på demens
Kolla i Fass så inte någon av dina mediciner skapar minnesstörningar! Jag har råkat ut för att få luckor av Zopiklon och Nozinan (tagna vid olika tillfällen).

Prata inte med hat i munnen!