Trött på demens

Mer
3 år 9 månader sedan #1264663 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Trött på demens
Oj, ingen vardagsmotion precis. Men det är väl bättre än ingenting. Känner att jag rör på mig för lite. Jag måste ta tag i det. Nu!
Mer
3 år 9 månader sedan #1264669 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Trött på demens

Cosmos skrev: De negativa symptomen är troligtvis en mix av sjukdomen och medicinerna. När jag jobbade på Ulleråker på 70-talet fanns många levande döda. De gick omkring oändligt långsamt med stel blick riktad mot ingenting. Ibland ser jag likadana individer vagga fram även idag. Denna långsamhet tror jag beror på medicinerna. Idag används fortfarande Haldol t ex medan Mallorol som var vanligt då, är borta.

Nu har jag börjat med Abilify i liten dos samtidigt som jag har kvar Zyprexa/Olanzapin i reducerad dos. Jag känner mig vaknare och mer alert förutom trötthet av att sova för lite. Är lite rastlös men det får gå. Nu har jag miniminivåer av antipsykotika och det känns bra. Minnet är bättre också.

:tummenupp :tummenupp Lycka till med Abilify! Och bra skrivit. Du är rätt så klok. :tummenupp

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 9 månader sedan #1265269 av krokus
Svar från krokus i ämnet Trött på demens

Maxjohan1983 skrev: Jag tycker som Cosmos att detta med negativa symptom är mycket luddigt. Stenansikte och såna saker. Jaja, det finns ju dem som vinner 100 miljoner på lotto också!

Tidigare när jag hade högre dos på pillzen skrev alltid läkare i journalen att jag var mimikfattig, stel och liknande. Jag tror att det har förändrats under medicinsänkning.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265433 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Trött på demens
Stenansikte och långsamma rörelser beror nog på dopamin-2-blockeringen och är lite av parkinsonism. Stegen blir också kortare med antipsykotika'
Mer
3 år 9 månader sedan #1265437 av Geta
Svar från Geta i ämnet Trött på demens
Min svåger som har Parkinsons sjukdom ser ut som Clint Eastwood.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265444 av wasp
Svar från wasp i ämnet Trött på demens
Clintan av idag?? Han måste vara över 80 nu.