ändra dåliga vanor?

Mer
15 år 2 månader sedan #184642 av mopa
Svar från mopa i ämnet ändra dåliga vanor?

Admin1 skrev:

mopa skrev: Jag har sen en tid tillbaks bara ätit godis på fredag kväll o lördagen, resten av veckan inget godis. Försöker även att äta pizza bara på helgen. Inte lätt, ibland blir jag toksugen på godis, men det går.


Hur ofta äter du pizza en normal vecka? Det var längesedan jag åt pizza. Det är nog 2-3 år sedan. Första pizzan åt jag 1972 på Pizzeria La Guitarra vid Odenplan. De hade trubadur, som pizzeriorna ofta hade på den tiden. Det var högröstade spanjorer.

Numera blir det pizza på helgen bara. Men förut åt jag pizza flera dagar i veckan. Enkelt att beställa hem.
Mer
15 år 2 månader sedan #184651 av Geta
Svar från Geta i ämnet ändra dåliga vanor?
Är det inte dyrt att beställa hemkörning av mat?
Mer
15 år 2 månader sedan #184654 av mopa
Svar från mopa i ämnet ändra dåliga vanor?

Geta skrev: Är det inte dyrt att beställa hemkörning av mat?

Nja, inte dyrt, här tar dom 15kr.
Mer
15 år 2 månader sedan #184660 av Judalon
Svar från Judalon i ämnet ändra dåliga vanor?

mopa skrev:

Geta skrev: Är det inte dyrt att beställa hemkörning av mat?

Nja, inte dyrt, här tar dom 15kr.


Jag bor fem minuter från kebaberian/pizzerian. Det är både bra och dåligt ;)
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 månader sedan #184670 av Melun
Svar från Melun i ämnet ändra dåliga vanor?

Pippi skrev:

Melun skrev: Jag vågar inte längre dricka alkohol pga ett självmordsförsök jag gjorde. Jag är ganska hysterisk tror jag...


Kampral finns det en medicin som heter, tar bort suget. Används mkt på missbruksenheten.


Jag har varit alkoholfri i två månader snart. Men om jag dricker har jag svårt att sluta. Kan inte dricka alls. Än så länge känns det som om jag inte behöver Kampral. Har som inget speciellt sug, men jag vet om jag börjar så har jag svårt att låta bli.
Mer
15 år 2 månader sedan #184813 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ändra dåliga vanor?
Melun,

Har du märkt om du lättare få psykoser under perioder, då du dricker mycket? Märker du någon skillnad jämfört med dina nyktra perioder?