ändra dåliga vanor?

Mer
15 år 2 månader sedan #183652 av mopa
Svar från mopa i ämnet ändra dåliga vanor?
Jag har sen en tid tillbaks bara ätit godis på fredag kväll o lördagen, resten av veckan inget godis. Försöker även att äta pizza bara på helgen. Inte lätt, ibland blir jag toksugen på godis, men det går.
Mer
15 år 2 månader sedan #183656 av Libellule
Svar från Libellule i ämnet ändra dåliga vanor?
Jag bestämde för drygt ett år sedan att gå ned i vikt, och började väldigt försiktigt. Inget hetsbantande här inte, utan små, små steg.

Det är det jag tror är nyckeln till framgång. Ta lite i taget, annars är risken för bakslag stor.
  • Jaana79
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 månader sedan #183657 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet ändra dåliga vanor?

mopa skrev: Jag har sen en tid tillbaks bara ätit godis på fredag kväll o lördagen, resten av veckan inget godis. Försöker även att äta pizza bara på helgen. Inte lätt, ibland blir jag toksugen på godis, men det går.


Duktig du e! Förut när jag slutade äta godis så föreställde jag mig smaken av godis, då fick jag ju känna smaken, å slapp äta godis ;)
Mer
15 år 2 månader sedan #183659 av Judalon
Svar från Judalon i ämnet ändra dåliga vanor?
Alltså sluta med choklad??? är du galen?? ;)
Jag har börjat äta mörkare choklad, det är svårare att äta så mycket av. Chipsen däremot. Chips. Det är svårt. Svårt är vad det är...
Mer
15 år 2 månader sedan #183661 av mopa
Svar från mopa i ämnet ändra dåliga vanor?
Jag har olika godisperioder, just nu är jag tokig i ostbågar.
Mer
15 år 2 månader sedan #183662 av Libellule
Svar från Libellule i ämnet ändra dåliga vanor?
Undvik att ens smaka på chips och annat salt, för det är det salta som gör att du vill ha mer.

Som han som kom in på en saloon i vilda västern och hittade osaltade jordnötter på bordet. "Salta nötterna", sa han till saloonsägaren, "så dricker folk mer".

Samma är det med att fortsätta äta när man väl börjat.