Vad tycker ni om LCHF? (Livsstil med lågt kolhydrat intag)

Mer
12 år 11 månader sedan #399069 av Admin1
Vid schizofreni har man för låga halter av omega-3 i blodet. Det kan därför vara motiverat med omega-3 tillskott. Själv har jag aldrig provat diet med lågt kolhydrat innehåll, men även om dieten är låg på kolhydrat, så kan kroppen tillverka kolhydrater. Hjärnan behöver glukos. Det jag märkt själv är att när jag ätit mycket godis på kvällen, så sover jag längre och bättre än vad jag brukar göra.
Mer
12 år 11 månader sedan #399179 av Geta
Fettdoktorn får jobba igen[/url:3nvn8a44]
Mer
12 år 11 månader sedan #399180 av björk
de det är så otroligt relativt så hela den historien är pinsam.

Säger rätt mycket om de där högsta hönsens kapacitet !
Mer
12 år 10 månader sedan #405894 av Vatten
Nissegossen,

Jo, I källan råken var en vak, ökenfädernas tankespråk ringar på vattnet, grodan hoppar. Livets träd ringar i stammen, kottarna ligger där i tallbrynet och rasslade till just när klöverängens ändtistel skrapade stentegen, vinden tog an. Harpans barrackord, vyjjpulet vid hargångarna. Men jag satt här ensam på stranden med en fluga i handen, kådan runt livets träd, tog flugfärden i luften långt tidigare. Nu var stenen om vingarna historiens vingslag och ringarna på vattnet genom ringarna i stammen skrivet att koda av på rätt sätt - ansamla er själv - äten du förgätne skälm. Kottarna palmfrön i livets skreva.

Erfor jag föregångarnas urbegapelse och stackatot rätt, kantro spångriddaren fipplat och dråsat i gölen mången gång i de tidigare åren. Men utmost stångssvullen gapat sig häpen över bulorna i pannan - dragit sig. erfars till minnes jovars.

Vaknar med rustning och stång i handen, som riddare på strand. bredvid en urna och karolinen ridderligt hamstra, men ej mer att finna ringverket i ledpelaren .

[align=right]? [/align]
Om livet har en början och ett slut och jorden är rund, borde väl beaten här vara jordkoven som skruv betraktat, tror man måste fylla den med nått för att kunna använda ljus å harpa. När grynen inte kommer så får gröten sylta i lä. Skörda sparsådd tänkte jag i dessa paltor, men drog mig sedan i lä.

Admin1 skrev: Vid schizofreni har man för låga halter av omega-3 i blodet. Det kan därför vara motiverat med omega-3 tillskott. Själv har jag aldrig provat diet med lågt kolhydrat innehåll, men även om dieten är låg på kolhydrat, så kan kroppen tillverka kolhydrater. Hjärnan behöver glukos. Det jag märkt själv är att när jag ätit mycket godis på kvällen, så sover jag längre och bättre än vad jag brukar göra.


tror du inte att hjärnan själv kan tillverka den glykos som behövs ur ketonkropparna då? Ketogen diet har visat sig kunna vara positiv bland annat för barn som har epilepsi, vilket tyder på att hjärnan har ett utmärkt sinne för att stabilisera sig själv.

En och annan fogsvans tyder väl också på att kroppen inte alls kan ta upp och använda kolhydrater normalt vid psykos, så varför stressa kroppen med något den inte kan använda fullvärdigt?
Mer
12 år 10 månader sedan #405895 av Utomjordingen
[align=center]Jag har ätit vitamineraler, fiskolja och nyttig mat + behandling med mera i 20 år och inte fan har det hjälpt mot min sjukdom schizofren i+ DID + Psykos. Sen våren 1990 fick jag flera sjukdomar samtidigt. En utav dessa sjukdomar är inflammationen i min hjärnan. Det är nästan så jag kan ta på den här inflammationen som jag fick våren 1990. Och mina öron är åt helvette också sen dess... .[/align]