Vad tycker ni om LCHF? (Livsstil med lågt kolhydrat intag)

Mer
12 år 11 månader sedan #398856 av Vatten
Vad tycker ni om LCHF, någon som testat det seriöst och märkt någon påverkan på symptomen?
Rent teoretiskt verkar det inte så dumt. Schizophrenia and low carb[/url:32bh9mjo]
Mer
12 år 11 månader sedan #398878 av Nissegossen
Vatten

Du har inte läst på! Det finns diskussioner på viska, men orkar i nuläget inte plocka fram det, men läs här på denna länk doktor dahlqvists bloggWeb Page Name[/url:fm0liyuv]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 11 månader sedan #398881 av Nissegossen
Vatten

Jag har tidigare framfört att jag redan på 70-talet, använde mig av strikt vegetarisk mat, en gång när jag var inlagd, för att den vanliga sjukhusmaten var under all kritik, så jag sade då den gången jag var inlagd ifrån och ljög om att jag var vegetarian.

Jag fick det och påtalade för läkaren att jag ville ha organiskt zink som kosttillskott.

Jag stod redan på antibiotika, alltså och då hade jag nyss kommit in på avd pga akut psykos.

Några dagar efteråt, så kände jag i dagrummet, tyst inom mig;Nisse, så här bra som jag mår nu, kan jag räkna på ena handens fingrar!

Sammantaget gav maten mig mycket nytt mod och definitivt en högre livskvalitet, med de tillhörande medel, då zink vilken är mannens metall, samt Penicillin!

Jag äter nästan enbart lågkalori mat numera.

Och ja, jag har zinktabletter hemma!

Jag hade lyssnat på en medarbetare som pratade sig varm för hur man skulle må bättre, med glutenfritt mjöl ock låglaktos mjölk, samt att jag skulle ha zink som tillskott i födan!

Han hette von reis eller hur han nu stavade det och jobbade som frivillig på kyrkans jourtjänst här i Göteborg och jag gick ofta och pratade med de som var där på kvällarna!

En gång hade en medarbetare fått in en gammal överförfriskad kvinna och frågade mig efter att ha kallat ut mig på farstun och stängt dörren efter sig och frågade mig, hur skulle du definiera henne med ett ord! Eftersom det syntes att hon hade blivit misshandlad och var påverkad sade jag bara ordet; Avslagen, till honom och han tänkte efter en stund så sade han, avslagen var nog rätt ord.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 11 månader sedan #398888 av Vatten

Nissegossen skrev: Vatten

Du har inte läst på! Det finns diskussioner på viska, men orkar i nuläget inte plocka fram det, men läs här på denna länk doktor dahlqvists bloggWeb Page Name

Du har absolut rätt!

Och anledningen är ganska enkel, jag vill ha svar från dem med egen erfarenhet inte något skitsnack om genetiken hos personer med schizofreni eller något sådant. Inte heller känns det superadekvat just nu att få få några utläggningar om Rackham den rödes frack under de sydtyska kemtvättkrigen. Därför ställer jag frågan om människors egna personliga erfarenhet. Men läst på om vad Dahlqvist skrivit om kost och schizofreni har jag dock gjort sedan tidigare. Såväl som avhandlingen jag refererade till i länken ovan.

Några fler som seriöst testat regelbunden mathållning med lågt innehåll av kolhydrater och högt intag av fett?
Mer
12 år 11 månader sedan #398890 av Geta
Du bör nog ändra rubriken med lågt kaloriintag. Du menar kolhydratintag
eller hur?
Mer
12 år 11 månader sedan #398896 av spasy
Tror inte på det, att det är nyttigt i längden alltså.
Man ska äta en väl sammansatt kost i lagom mängd,
bara råvaror inget halvfabrikat.

Viktnedgång får man genom att äta vettigt
och motion.