Vad tycker ni om LCHF? (Livsstil med lågt kolhydrat intag)

Mer
12 år 11 månader sedan #398903 av Nissegossen

Geta skrev: Du bör nog ändra rubriken med lågt kaloriintag. Du menar kolhydratintag
eller hur?


Geta, jag menade ju lågkolhydrat kost i mitt inlägg!
Håller med, för att visserligen äter jag i stort set bara ett mål mat om dagen och det är middagsmålet, men jag tar något att äta när jag blir hungrig och i morse frångick jag min vana och startade den här dagen med två kokta ägg och sillsmörgåsar och till lunch en skiva färdiglagad nötstek som gick ned med hemmagjord citrondricka!

Har blivit mycket citrondricka och rätt mycket mat går idag för att jag har haft mitt boendestöd här han kom 13.30 och vi har hjälpts åt att städa, samt att jag drog fram dammsugaren och startade den prick 08.00!

Skall nu äta en sen middag! Jag vill äta rejält med vanlig lagad kost, men det blir mycket fibrer, men kött och sås men bara i undantagsfall potatis och vitt ris.

Detta, för jag har märkt att om jag äter mycket kolhydrater, blir jag inte varm när jag skall sova och när jag äter den här maten med lågkolhydrater, så verkar det som om kroppen bättre tar till vara energi innehållet i maten och det börjar pulsera i fingrarna, för kroppen känner av att den får då en näring som jag kan tillvarata energin på, vilket varken mjölmat eller typ potatis ger mig!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 11 månader sedan #398907 av Geta
Nästa måndag kommer Fråga Doktorn i TV handla om LCHF.
Mer
12 år 11 månader sedan #398910 av Nissegossen
Vatten

Nu satte jag mig och gjorde några sök och hittade några länkar på viska och undrar nu om du har läst de här! Ingår i ämnet
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am...c.php?f=1&t=4961 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am....php?f=1&t=20045 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?p=2764...php?p=276405#p276405 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 11 månader sedan #398911 av Nissegossen
:tänk Kan tänkas att de två sista länkarna går till samma tråd, men har inte studerat det något djupare....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 11 månader sedan #398978 av Vatten

Geta skrev: Du bör nog ändra rubriken med lågt kaloriintag. Du menar kolhydratintag
eller hur?


Tack för de!
Gamla vanor, nya tankar och blind för sig själv blir man,

-häftigt att det går att ändra in inlägget och i rubriken, det hade jag inte en aning om. (trodde att det bara gick någon minut efteråt typ)
Mer
12 år 11 månader sedan #398980 av Nissegossen
vatten

kika längst ned på inlägget, där står ändrat samt klockslag du klickade på skicka efter att du ändrat!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum