Vegetarian

Mer
10 år 8 månader sedan #608069 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vegetarian
Kom ihåg maten avgör om du kan överleva eller inte. I en nödsituation måste man kunna äta allt som man kan använda som föda. Du vet inte vad man kan överleva på i naturen, som människor aldrig kan tänka sig att det går att äta. Vet du inte hur du skall få tag i mat i en situation där du står ute i skogen och om du visste att det fanns mat tillräckligt där du var så överlever du, annars står du där och har inte kunskapen och överlever inte!

Dessutom tar du fel, dör du en kvalfylld död, som det inte finns någon bot mot och det räcker med en tugga och den smakar inget.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
10 år 8 månader sedan #608070 av yoki
Svar från yoki i ämnet Vegetarian
Jag tror också att människan ska äta kött och att det varit nödvändigt för vår utveckling.
Nötter är gott...mycket gott, frukt och bär är också gott.
Jag slutade äta kött när jag började tänka på vad det egentligen var jag åt.
Det var enklare förr men det här går också bra.
Skulle nog inte överleva i skogen. Bär och svamp kan jag plocka men jag behöver kaffe och knäckebrödsmackor med ost för att överleva.
Mer
10 år 8 månader sedan #608071 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vegetarian
För dig som bor i Norrland känner du antagligen till att man av årsskotten på gran och tall kan göra ett välsmakande the på årsskotten av dem. Du tar och lägger dem i vatten och kokar upp och låter det dra. Det ger C-vitamin och det smaka syrligt och det är även lite kolhydrater i. Är du på vandring, kan du repa årsskott utmed vägen och tugga på och det hjälper mot giftiga ketoner som bildas av förbränningen av kroppens reserver om du inte har något att äta och att du då får ett normalt blodsocker,vilket du inte skulle ha annars!

Det är noga utprovat i försvaret med läkare och blodprovstagningar under långa marscher utan tillgång till föda.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
10 år 8 månader sedan #608072 av yoki
Svar från yoki i ämnet Vegetarian
Det skulle nog kunna smaka riktigt gott men det kanske är för sent får nog vänta med att testa till nästa sommar. :D
Mer
10 år 8 månader sedan #608073 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Vegetarian
Jag vågar inte gå ut, knappt, men det beror på de 15 år sedan jag bestämde mig för att "jobba för Gud". 8O :fiol :be :skifta :hjärta

/notwoodstock
  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
10 år 8 månader sedan #608075 av yoki
Svar från yoki i ämnet Vegetarian
Kan någon följa med dig om du tycker att det är jobbigt att gå ut själv.